Akční zboží došlo ještě před otevřením Lidlu. Zákazníci si to šli vyříkat na sociální sítě

18. 05. 202312:29
Akční zboží došlo ještě před otevřením Lidlu. Zákazníci si to šli vyříkat na sociální sítě
foto: Rudolf Komár, PrahaIN.cz/Logo LIDL

Se zvyšujícími se cenami stále více lidí hledí do letáků a čeká, až bude nějaké zboží v akci. Neplatí to ale jen u potravin a menších a levnějších položek. V letácích hledáme i větší a dražší věci. S přicházejícím jarem například zahradní nářadí.

To se pod značkou Parkside často objevuje v obchodech Lidl. Jenže i když pro vyhlédnuté zboží přijdete pár minut po sedmé hodině, kdy obchod otevírá, nemusíte mít vyhráno. V regálech je často třeba jen jeden kus. Nebo taky žádný.

Na sociálních sítích jsme zaregistrovali stížnost jedné ze zákaznic. Chtěla si zakoupit robotickou sekačku, která byla v letáku. Aby na ni zbyla, přijela první den akce ještě před sedmou hodinou a před obchodem spolu s dalšími patnácti lidmi čekala, než se otevřou dveře.

Jenže odešla s nepořízenou, na prodejně byla jen jedna, kterou „ukořistil“ rychlejší zákazník. Na otázku, proč jich neměli více, jí prodavači odpověděli, že jsou nová prodejna. Když je prosila, zda mohou zavolat na jinou pobočku, jestli sekačku mají, tak se dozvěděla, že tohle oni nesmí.

Jen do vyprodání zásob

„Vydala jsem se tedy ještě do dvou jiných prodejen a tam mi pro jistotu řekli, že je ani neměli naskladněné. Takže jsem opravdu zklamaná, jak si tohle můžou dovolit,“ psala paní Marcela.

„Je nám líto, pokud jste si sekačku nemohla zakoupit. Jak uvádíme i v našich letácích, akční nabídka je platná do určitého data, nebo vyprodání zásob, což se stalo v tomto případě,“ odpověděl Lidl na sociální síti.

Její příspěvek vyvolal desítky reakcí. Řada lidí měla stejnou zkušenost.

„Pokud jsou zásoby v podání Lidlu jeden kus na prodejnu, nebo vůbec žádný, tak je na tom zásobování dost k smíchu. Kdybyste přiznali, že jste si z lidí udělali blázny,“ psala další zákaznice.

Stížnosti na prodej robotické sekačky jsme nalezli i na platformě sdružení dTest VašeStížnosti.cz. Nespokojení zákazníci zde požadují úhradu nákladů vynaložených na objíždění poboček a čas tím strávený.

Jiná zákaznice měla stejnou zkušenost s bazénem, ten byl také v letáku, ale na prodejně ho nesehnala. Další hovoří například o strunové sekačce. Za naší redakci můžeme do výčtu zboží přidat ještě drtič větví či elektrický vertikutátor. Drtič jsme v obchodě ihned po otevření nenalezli, elektrický vertikutátor byl pár minut po otevření na prodejně jediný.

Dvě láhve piva v akci

Ale nejde jenom o zahradní pomocníky, na naši redakci se před nedávnem obrátil muž, který si v Lidlu chtěl zakoupit pivo Svijany, které bylo v akci. Přišel chvíli po otevření a na prodejně nebylo žádné, prodavačka prý sdělila, že vůbec nedošlo. O měsíc dříve na prodejnu dorazily láhve piva dvě.

K případu, kdy zlevněné zboží už na začátku akce není na prodejně, se vyjádřila Česká obchodní inspekce. „Pokud podnikatel nabízí zboží za akční cenu, měl by zajistit dostatečné množství zboží s ohledem na délku akce, povahu zboží, rozsah reklamy a výši slevy. V opačném případě by vás totiž podnikatel pouze nalákal do prodejny na zboží, které již není dostupné, což by se dalo posoudit jako nekalá praktika (označovaná jako vábivá reklama),“ sdělila.

Naše redakce se obrátila také na Lidl. „Příděly pro prodejny se řídí rozdělovacím klíčem, který zohledňuje příděl pro danou prodejnu tak, aby byl maximálně využitý prodejní potenciál. Dále vzhledem k vysoké inflaci a všeobecně nižší poptávce po spotřebním zboží přistupujeme k přidělování tohoto typu zboží více opatrněji.

Poptávka po tomto sortimentu byla ve většině prodejen mimořádně vysoká, což zapříčinilo rychlé vyprodání zboží z některých prodejen. Při plánování akčních nabídek vycházíme ze skutečností z minulých akcí. Kvalita našich výrobků a výhodné ceny jsou pro zákazníky tak zajímavé, že může dojít k rychlému odprodeji daného zboží,“ uvedl pro PrahaIN.cz tiskový mluvčí Lidlu Tomáš Myler.

Pro zákazníky, kteří by si sekačku chtěli zakoupit uvedl, že v týdnu od 15.června bude na prodejnách další robotická sekačka.

Tagy

Speciály

Kudy kráčel zločin
Tajnosti slavných