foto: Jan Svoboda, PrahaIN.cz/Bankomat ČSOB
K velmi nepříjemné situaci došlo před několika dny na pobočce ČSOB v Lounech. Muž, který je dlouhodobým klientem, přišel do banky v Pražské ulici, aby si na podnikatelský účet vložil vysokou sumu pětasedmdesáti tisíc korun.
Nejprve je chtěl vložit na přepážce, kde mu ovšem bylo řečeno, že tato pobočka nemá vlastní pokladnu. Pracovnice banky mu poradila vklad do bankomatu, který se nachází přímo uvnitř banky. Muž poděkoval a šel k bankomatu.
Na místě jsou sice dva, ale fungoval jen jeden. Nefunkční bankomat byl mimochodem i na pobočce ve Slaném, kde byl ještě předtím...
Pak přepočítal sumu, rovných 75 tisíc.
Bankovky po jedné vložil do přístroje a čekal na připsání a na stvrzenku. Jenomže vtom nastal šok. Bankomat se resetoval a obrazovka ohlásila, že transakce nebyla úspěšná. Z následného výpisu bylo jasné, že se nic nepřipsalo.
Z jednotek vteřin se staly desítky a nervozita rostla. Umocněna byla i tím, že za dotyčným mužem podupávala další čekající osoba.
Psali jsme
EXKLUZIVNĚ: Na konci října PrahaIN.cz publikovala článek, kde zmínila několik společných bodů mezi Pavlem Dovhomiljou a Tomášem Horáčkem. První…
Jak jsme se dozvěděli, muž zprvu nevěděl, co se děje. Nic takového se mu prý nestalo. Dotyčnou ženu poprosil, aby přístroj nepoužívala, protože mu právě spolknul 75 tisíc korun, nevydal účtenku a na účet evidentně nic nepřepsal. Muž se rychle vrátil ke klientskému stolku, kde nahlásil, co se mu stalo.
„Už se to párkrát stalo u bankomatu u okna,“ reagovala s ledovým klidem pracovnice. To dotyčného ještě víc rozhodilo. Žádal ji proto, aby mu vytiskla reklamaci. Prý nic tisknout nebudou, že to sepíšou a pošlou mu e-mailem. To se stalo. Během několika minut přišel tomuto muži e-mail, kde bylo uvedeno číslo reklamace. Když viděl, že text je velmi povrchní, chtěl hovořit s vedoucím lounské ČSOB.
Za chvíli přišel.
Jediné řešení je reklamace
Znovu následovalo popsání celé situace a znovu se vyděšený podnikatel dozvěděl, že nyní víc udělat nelze.
Ani tím příběh nekončí.
Banka po dvou dnech peníze připsala. Jenomže na místo 75 tisíc to bylo 73 tisíc korun. Do banky se proto muž vypravil znovu.
Nepochodil.
Psali jsme
Plus 33 procent Home Credit, plus 40 procent Cofidis, větší množství půjček zaznamenal i Provident. Ačkoli Česká národní banka drží úrokové míry…
Pracovníci ČSOB mu oznámili, že bankomat se nikdy nemýlí. A pokud s tím mají problém, mají věc řešit přes internetové bankovnictví.
To se stále ještě děje.
PrahaIN.cz se na nezvyklou situaci zeptala také banky. „Z naší evidence vyplývá, že se jedná o zcela ojedinělý případ," řekla redakci Kateřina Dudášová z tiskového oddělení.
Obecně podle ní platí, že pokud klient řeší jakýkoliv podnět, například námi uvedený příklad, je správnou cestou podat reklamaci. „Jak uvádíte, klient má k evidenci reklamace k dispozici potvrzení o přijetí reklamace a její číslo. Žádnou jinou evidenci nepotřebuje. Vkladové reklamace se snažíme řešit v co nejkratším možném termínu," uzavřela.
O vývoji budeme informovat.