foto: Patrik Pašek, PrahaIN.cz/Bankomaty; ilustrační foto
Koncem února jsme psali o případu muže, kterému bankomat „spolkl“ peníze. Ten chtěl na účet u ČSOB vložit 150 tisíc korun. Bankomat se ale zavřel, oznámil, že je karta neplatná a peníze zmizely. Případ měl dobrý konec, banka muži peníze vrátila. Banka nám nyní uvedla, kde se stala chyba.
Klient ČSOB chtěl dne 20. února vložit celkem 150 tisíc korun na účet vedený u ČSOB. Ten patří jeho matce, muž k němu ale má dispoziční právo.
„Vkládal jsem to natřikrát po 50 tisících korunách. Pak se bankomat zavřel, vydal kartu, že je to neplatné a peníze už mně nevrátil. Zkusil jsem to znovu, ověřil si účet přes kartu, zda byly peníze připsány, ale nebyly,“ uvedl pro PrahaIN.cz.
Případ ihned poté nahlásil bance, která s ním sepsala reklamaci, již měli do 15 dnů vyřešit.
Psali jsme
Není to tak dávno, co jsme informovali o problémech s některými bankomaty. Dvakrát šlo o vkladový bankomat, kdy peníze „spolkl“, ale na účet…
Dotyčný nás dne 2.března informoval, že mu banka peníze připsala na účet.
„Ke konkrétní transakci, která je popisována v článku jsme obdrželi reklamaci ve stejný den, kdy transakce proběhla. Na vyřízení transakce má banka 15 pracovních dní. Klientovi jsme peníze vrátili do 9 pracovních dnů od podání reklamace,“ potvrdil tiskový mluvčí ČSOB Patrik Madle.
Uvedl také důvod, proč problém nastal. Prý za to mohla dlouhá doba vkládání.
Bankomat peníze zadrží
„Můžeme potvrdit, že se nejednalo o technickou závadu bankomatu. Důvodem, proč bankomat zamezil vyjmutí peněz, byl fakt, že uplynul časový limit pro vklad hotovosti. Klient nestandardně dlouhou dobu vkládal hotovost do bankomatu, a proto byla hotovost z bezpečnostních důvodů zadržena,“ uvedl poté Patrik Madle.
Bankomat je podle jeho slov vždy nastaven tak, aby v případě, kdy klient nereaguje, zadržel neodebranou hotovost z výběrové transakce nebo nevloženou hotovost z nedokončené vkladové transakce.
„Důvod je jasný, bezpečnost klientových peněz a úspěšnost vrácení peněz v případě reklamačního řízení. Pokud by takto bankomat nebyl po bezpečnostní stránce nastaven, hrozilo by, že by v případě zapomenutí peněz v něm je mohl kdokoliv odebrat. Klienty vždy u každého bankomatu upozorňujeme prostřednictvím informačních hlášek na to, jak správně vkladový bankomat používat – vždy je potřeba mít peníze předem připravené a narovnané bez gumiček a sponek,“ vysvětlil Madle.