Češi objevili polské ceny v Mělníku. Do místního supermarketu jich míří desetitisíce

06. 06. 202305:26
Češi objevili polské ceny v Mělníku. Do místního supermarketu jich míří desetitisíce
foto: Marek Jindra, PrahaIN.cz/Prodejna drogistického zboží, ilustrační foto

Současná dvouciferná inflace v Česku žene vzhůru ceny potravin i dalšího zboží běžné denní spotřeby. Zákazníci hledají různé cesty, jak ušetřit za nákupy. Někdo je jednoduše omezí na nezbytnou míru, ten, kdo žije v pohraničí, často jezdí výhradně do německých nebo polských marketů. Ostatní vyhledávají obchody, které se zaměřují na prodej za nízké ceny. Redakce PrahaIN.cz přináší několik tipů, jak lze dnes výhodněji pořídit drogistické zboží.

Zveřejněné údaje Českého statistického úřadu za březen 2023 uvádí meziroční pokles maloobchodních tržeb ve specializovaných prodejnách u kosmetických a toaletních výrobků ve výši 6,7 procenta. 

Zcela běžně dnes Češi jezdí nakupovat do německých obchodů, nejen kvůli ceně, ale také kvůli údajně vyšší kvalitě. Tématu jsme se věnovali už v minulosti. Zkušenosti českých zákaznic například s pracími prášky nebo s vlastnostmi laků na vlasy zakoupenými v německých obchodech mluví jednoznačně v neprospěch u nás prodávaných výrobků ze sortimentu drogerie.

I cenové srovnání přispívá k výhodnosti nákupů u našich západních sousedů. V minulosti naše redakce zmapovala rozdílné ceny v případě řetězce Kaufland, kdy například prací prostředek Perwoll o objemu 1,44 litru ve standardní ceně (po přepočtu tehdejšího bankovního kurzu 1 euro/25,40 korun) vyšel na 113 korun. V Praze ho tentýž řetězec nabízel v balení 0,9 litru za akční cenu 99 korun, což by po převodu na stejný objem jako v německém případě znamenalo akční cenu ve výši 158 korun, tedy cenový rozdíl ve výši 45 korun v český neprospěch.

V případě laku na vlasy Taft se německá cena v přepočtu 75 korun srovnává s pražskou ve výši 119,90 korun, rozdíl 50 procent v ceně byl ještě u zboží značky Syoss. Výrazně nižší ceny lze najít také u antiperspirantů, například dámský Dove venku za 42, u nás za 99,90 korun, anebo pánský Adidas za 40 korun v Německu oproti pražské variantě za 89,90korun.

V tržnici SAPA stále nabízí výhodné ceny

O svébytném světě vietnamské komunity v pražské areálu SAPA v Praze 4 jsme v naší redakci psali už několikrát. Vedle známé tržnice se zde nachází další desítky až stovky obchodů určené pro velkoobchodní i maloobchodní odběratele. Mezi českými zákazníky se těší velké oblibě varianta místního makra, obchodní centrum TAMDA FOODS, kde se na nákupu drogistického zboží dají ušetřit desítky korun. Úspora pro držitele TAMDA karty může dosáhnout až třiceti procent oproti sortimentu nabízeném v běžných obchodech.

Naposledy byla naše redakce porovnávat ceny vybraných drogistických produktů v tomto nákupním centru 25. května. Přišli jsme těsně po jeho otevření v 9:00 hodin a hned na začátku jsme narazili na uličku s toaletním papírem.

V nabídce byla mimo jiné značka ZEWA, 8 rolí za běžnou cenu 99,70, s kartou za 84,90 korun. Dále značka Tento, 8 rolí za běžnou cenu 67,90, s kartou 51,90 korun. Lze porovnat například s nabídkou Tesco, kde balík 8 rolí stojí běžně 89,90 a s kartou Clubcard 69,90 korun, vychází téměř o dvacet korun levněji.

Toaletní papír v nabídce prodejny TAMDA FOOD / foto: PrahaIN.cz

Rodinné balení Linteo 24 rolí stálo v TAMDA FOODS s jejich kartou 149,90 a běžná cena činila 172,80 korun. Do košíku si ho bral každý druhý zákazník.

Mezi nakupujícími převládali Češi, ale nechyběli ani vietnamští zákazníci. Společně plnili nákupní košíky například univerzálním čističem Sanytol v litrovém balení, který s kartou stál 74,90 a bez ní 86,70 korun. Pro srovnání, obdobný produkt má v nabídce obchodní řetězec drogerie dm za 114 korun.

Jar zde vyjde levněji, prací prostředky až na jednu výjimku také

Za dvojité balení 900 ml. čistícího prostředku na nádobí Jar požadují v běžné ceně 116,60, s kartou 99,90 korun. Například drogistický řetězec Rossman má v nabídce pouze jedno stejné balení za 74,90 korun.

Za 105 kusů kapslí do myčky Jar Platinum plus lze ušetřit například proti nabídce stejného produktu v drogerii Teta až 80 korun. Cena s kartou činí 599,90 a bez ní 661,70 korun. V drogerii Teta požadují 679,90 korun.

Jar v nabídce prodejny TAMDA FOOD / foto: PrahaIN.cz

Mezi pracími prostředky v nabídce lze zmínit například prací gel Ariel v množství 74 dávek za běžnou cenu 512,90, s kartou za 449,90 korun. Ve srovnání s běžnou nabídkou Tesco, kde za stejný produkt v množství 70 dávek požadují 499,90, lze ušetřit 50 korun, ale v aktuální akci činí cena s kartou Clubcard jen 399,90 korun, takže v tomto případě Tesco v souboji cen vyhrává. 

V případě pracího prášku Lenor, o váze 3,3 kg a v množství 60 dávek, je běžná cena ve výši 441,80, s TAMDA kartou 379,90 korun. V tomto případě je nabídka TESCO pozadu, běžná cena stejného produktu činí 499,90 a cena s Clubcard činí 399,90 korun. Stejnou cenu nabízí za tento produkt také řetězec Rossman.

Šetřit se dá i na aviváži a sprchovém gelu pro muže

Aviváž Cocolino o objemu 1,45 l je za běžnou cenu 125,60 a s kartou za 109,90 korun. V Tesco vyjde stejné balení na 149,90 korun, úspora dělá až 40 korun. Aviváž Lenor v množství 48 dávek se nabízí bez Tamda karty za cenu 116,60 a s ní za 99,90 korun. Obdobný produkt v nabídce Tesco stojí běžně 139,90, v akci s Clubcard 89,90 korun. V drogerii Teta za stejný Lenor požadují 109,90 korun.

Sprchový gel pro muže v nabídce prodejny TAMDA FOOD / foto: PrahaIN.cz

Sprchové gely Nivea Men Sensitive 500 ml se prodávají za cenu 95,30, s kartou za 82,90 korun. V tomto případě je vietnamský obchod opět levnější, oproti Tesco o více než 60 korun, kde se prodává v běžné nabídce za 159,90 a v akční nabídce za cenu 114,90 korun. Drogerie Teta nabízí tento produkt za 119 korun.

Eva.cz drží nízké ceny skoro třicet let

Naše redakce navštívila supermarket Eva.cz, který se řadí k jednomu z největších e-shopů v Česku a ve středočeském městě Mělník provozuje také prodejnu, kde lze nakoupit nejen široký sortiment drogerie a domácích potřeb, ale také například bílou techniku, elektroniku a další zboží pro dílnu i zahradu.

Obchod jsme navštívili o sobotním dopoledni v půli května a zákazníků zde bylo hodně, jak se dalo odhadnout ze zaplněného, rozlehlého parkoviště. Podle značek na autech sem přijeli nakupovat jak místní Středočeši, tak i hodně lidí z Ústeckého kraje, ale i z Prahy.

Mělnický supermarket EVA.cz / foto: PrahaIN.cz

V prodejně se však dalo bez problémů plynule pohybovat. Nejvíce zákazníků bylo u regálů s drogistickým zbožím, lidé z nich ve velkém množství brali mycí a čistící prostředky, stejně jako prášky a gely na praní. Nákupní vozíky zákazníci hodně plnili také toaletním papírem a kosmetikou.

„Jezdím nakupovat do Evy, protože tady můžu nakoupit výhodně více věcí najednou. Kromě drogerie, to jsou i další běžné věci, které doma potřebujeme. Nakupuji tu i nářadí, věci do dílny a na zahradu,“ řekl nám zákazník, který se představil jako Tomáš. Ve vozíku měl množství žárovek, prací prostředky, model auta s vysílačkou a zahradní hadici. Prozradil nám, že se chystá nakupovat ještě v oddělení domácích potřeb.

„Pravidelně sem jezdím nakupovat drogerii. Něco stojí méně, něco podobně jako jinde, ale celkově se to určitě vyplatí. A třeba zahradní hnojiva jinde nekupuji, mají tu solidní výběr a ceny nejsou přemrštěné jako u jiných prodejců,“ sdělila nám zákaznice s vozíkem, kde měla také několik krabic s krmivem pro kočky.

Máme nízké ceny pro všechny

Ačkoliv statistická data říkají, že maloobchodní prodeje klesají, existují obchody, kterým naopak tržby rostou. Jsou to obchody prodávající za nízké ceny, mezi které se Eva.cz řadí.

„Abychom mohli levně prodávat, musíme nakupovat ve velkém, zpravidla po celých kamionech. A abychom mohli nakupovat ve velkém, musíme hodně prodávat. I proto musíme prodávat levně,“ uvedl pro naši redakci Ladislav Stejskal, obchodní ředitel české společnosti Zásobování a.s.

Kromě obchodu provozuje firma na Mělníku ještě hlavní sklad, který slouží především pro zajištění internetových zakázek. Ve skladu, který patří ke stavebním dominantám města, lze uskladnit až 17 tisíc palet zboží, což je více než 500 plných kamionů.

„Jako první jsme před lety přestali uvádět doporučené maloobchodní ceny, protože přece není důležité, kolik by zboží mohlo stát, ale kolik opravdu stojí. Nemáme rádi akce, při kterých ostatní zboží zdraží, aby ho pak mohli naoko na pár dní zlevnit. Naším cílem jsou nízké ceny každý den, bez různých kartiček, bodíků, kupónů a podobných nesmyslů,“ prozradil nám něco z obchodní strategie společnosti Ladislav Stejskal.

Doplnil, že třeba v oddělení drogerie se nejvíce prodávají praktické věci denní potřeby, jako jsou papírové kapesníky a utěrky, toaletní papír, vlhčené ubrousky, ale třeba i ubrousky proti zabarvení prádla nebo pytle na odpad. V oddělení domácích potřeb jsou to kolíčky, šňůry na prádlo, odpadkové koše, ale i topidla, rohožky, ventilátory, nebo sušáky na prádlo.

„Jsou to často maličkosti za pár korun, který vám například e-shop od Lidlu vůbec nepošle, protože se to moc nevyplácí. Manipulace se zbožím za pár korun není levná a jen náklady na mzdy skladníků a baliček často pohltí většinu obchodní marže. Naštěstí si zákazníci objednávají v průměru osm položek, a to nám umožní stále fungovat se ziskem,“ popsal pro redakci PrahaIN.cz Ladislav Stejskal.

V supermarketu Eva.cz denně nakoupí více než tři tisíce zákazníků, a ještě více nákupů se rozesílá po celém Česku. Ročně zde prodají zboží za 1,4 miliardy korun, z toho 60 procent se prodá přes internet a 40 procent přímo v mělnické prodejně.

Tagy

Speciály

Kudy kráčel zločin
Tajnosti slavných