foto: Rudolf Komár, PrahaIN.cz/Česká pošta
Před měsícem oznámila Česká pošta zrušení téměř tří stovek poboček. Podnik, kterému hrozí bankrot, začátkem prázdnin propustí 1.500 doručovatelů. Tím to ale nekončí a před několika dny bylo oznámeno, že přijde i druhá vlna propouštění a o práci přijde dalších 529 zaměstnanců. Zdá se, že Česká pošta šetří, jak jen to jde. Jenže ne ve všech oblastech.
Podle oznámení o dalším hromadném propouštění, které je adresováno Úřadu práce, se jen v Praze jedná o 120 doručovatelů. Aby se ušetřilo, hovoří se také o prodeji sídla České pošty v Jindřišské ulici.
Jenže v nějakých oblastech Česká pošta nešetří.
My jsme se zaměřili na výdaje České pošty v oblasti marketingu. Už jsme psali o objednávkách marketingových výzkumů od společnosti Kantar CZ v hodnotě více než 9,5 milionu korun. Další miliony korun odešly do společnosti Deloitte Advisory. Ta pro státní podnik dělala konzultační podporu, reklamu, různé kampaně či poradenství. Šlo například o analýzu možného úniku příjmů v oblasti listovních zásilek. Nic víc jsme se však od společnosti nedozvěděli.
Psali jsme
V minulém týdnu jsme otevřeli téma výdajů České pošty. Té sice hrozí bankrot, v oblasti marketingu a propagace ale rozhodně nešetří. A to ani…
Ve veřejně dostupném registru smluv nás zaujala ještě jedna spolupráce. Jde o pražskou společnost Axamit. Ta sídlí ve Strašnicích a pro své klienty připravuje akce. V případě České pošty jde o eventy pro zákazníky.
Subjekty spolu v říjnu roku 2018 uzavřely rámcovou smlouvu v maximální hodnotě 9,4 milionu korun, ze které se následující tři roky čerpalo. Poté byla uzavřena nová, tentokrát na částku 4,9 milionu korun. Jak z registru vyplývá, ne celá částka byla vyčerpána.
Maskot a jeho čištění
Ve všech objednávkách stoji, že se na základě rámcové dohody o poskytování marketingových služeb objednává event pro zákazníky. Nic víc, nic míň.
Za celou dobu spolupráce, která trvá téměř pět let, šlo o 48 akcí pro zákazníky. Vyčíst více informací jde z dvou objednávek. Všechna ostatní data jsou začerněná.
Ta první je z 12. října minulého roku. Šlo o 163.900 korun za „klientskou akci České pošty“, která se konala v Theatro Music Club od šesti hodin odpoledne. Do spolupráce byla ještě zapojena společnost Astacus. Ta na akci zajistila raut i s nápoji, prohlídku divadla a hudební doprovod. Axamit se postaral o administrativu.
Psali jsme
Česká pošta, která se zmítá ve finančních problémech a hrozí jí dokonce bankrot, patří k největším zaměstnavatelům v zemi. Zaměstnává více než…
Druhá objednávka je ze září minulého roku v hodnotě 104.970 korun. Šlo o Dětský den Ministerstva vnitra na Císařském ostrově. Nafukovací atrakce stála 40 tisíc korun, malování na dětské obličeje vyšlo poštu na 18.400 korun. Bylo třeba zaplatit i čistění a praní oblečení v hodnotě 2.500 korun. Za tři hostesky pošta zaplatila 6.750 korun, za maskota 4.480. Myslelo se také na jeho čištění, na to bylo vyhrazeno 4.500 korun.
Od společnosti Axamit byl také potřeba account manager a event manager. První zmíněný dostal čtyři tisíce korun, druhý šest.
Nic víc se však z jiných objednávek nedozvíme. Ptali jsme se jak u České pošty, tak u společnosti Axamit, ale neodpověděl nikdo.
Za celou dobu spolupráce jde o dalších téměř 5 milionů korun, které Česká pošta vynaložila na svou propagaci.