foto: Georgi Bidenko, PrahaIN.cz/Česká pošta
Statisíce Čechů se baví nad parodií reklamy na Českou poštu, která obsahuje řadu klišé a předsudků. Státní podnik se rozhodl zareagovat.
Českou poštu si vzal na paškál režisér Vladimír Špička. A těžko říct, jestli čekal tak velkou odezvu a dosah. Fiktivní reklamu na státní podnik pozitivně ohodnotilo na Instagramu přes 300 tisíc lidí.
Obsah pak přebrala celá řada stránek a šíří se také na Facebooku a Whatsappu. Odhadem se tak mohl dostat k více než milionu Čechů.
„Doufám, že mě za tohle nezažalujou,“ uvedl režisér.
„Víme, že to nejhezčí na balíku je čekání na něj. Proto jej jako dobré víno necháváme uzrát,“ uvádí se mimo jiné v satirickém reklamním spotu. Pracovník pošty dá poté na balíček razítko se značkou „8 let uzráno“.
Nezastihl jsem vás
Naráží také na možné problémy s přebíráním balíčku a uvádí, že Česká pošta zajistí, aby každé doručení bylo nezapomenutelným zážitkem. Následuje scéna, ve které poštovní doručovatel zazvoní na zvonek domu a rychle ujede. Zákazník pak bleskově vybíhá ze dveří a huláká, že je doma. V županu a po zdatném sprintu nakonec dodávku se svým balíčkem po několika metrech doběhne „Já jsem vás ale nezastihl,“ krčí rameny doručovatel a předává mu lísteček s informací o uložení zásilky na pobočce.
Není to vše. Autoři si dali s fiktivní reklamou na Českou poštu opravdu práci a naráželi ještě na možné poškození zásilky, ale také na rušení celé řady poboček. „Protože víme, že chodit na pobočku je otrava, všechny jsme je zrušili“
Nabízí také fiktivní služby jako „Balík nikam“, „Možná doručíme“ či „Mrzíkovna“.
Zákazníci spokojení jsou, říká (reálná) Česká pošta
Heslem „Česká pošta. Kdo nečeká, není Čech“ končí celé video, na které překvapivě zareagoval i státní podnik, když ho sdílel na svých sociálních sítích.
„Teda, to muselo dát příšernou práci. A přitom taková blbost. Chtěli jsme video zveřejnit už včera, ale přece si nezkazíme pověst,“ uvedla Česká pošta.
PrahaIN.cz se České pošty na vtipné video dotazovala. Ptali jsme na to, proč se dílo rozhodla sdílet a také, jestli si myslí, že některé vtipné prvky ve videu se mohou zakládat na pravdě.
„Toto video obsahuje řadu klišé a předsudků, které ve společnosti vůči České poště a Balíkovně přežívají. Na druhou stranu video je zpracované vtipně a je slušné. Oceňuji, že někdo investoval čas a asi i nějaké peníze do tvorby tohoto díla. Umíme si ze sebe udělat legraci, to k životu patří. Proto jsme video sdíleli,“ uvedl tiskový mluvčí České pošty Matyáš Vitík.
Na dotaz redakce dále doplňuje, že „zákazníci s našimi službami spokojeni jsou, Česká pošta a Balíkovna jsou tady pro ně.“