foto: Marek Jindra, PrahaIN.cz/Pobočka České pošty v Olšanské ulici
Začátkem letošních prázdnin Česká pošta zrušila téměř tři stovky svých poboček, o práci přišlo přes tisícovku zaměstnanců, především z řad doručovatelů. Česká pošta ale stále tvrdí, že šetří.
Ti, co zůstali, si stěžují, že nestíhají a že jsou přetěžováni. Lidé jsou se službami České pošty nespokojeni a svůj vztek si vybíjí právě na pošťácích a pošťačkách.
Na naši redakci se obrací čtenáři, kteří popisují své příběhy s poštou. Problémy jsou většinou identické.
Pošta už měla být doručena, ale stále není, doručení trvá několik dnů, někdy i týdnů, a ačkoliv člověk je doma, ve schránce najde oznámení, že nebyl zastižen a zásilka je uložena na výdejním místě. Často také pošta balíček uloží, ale občan se o tom už nedozví. Až když po něm začne pátrat, zjistí, že nějakou dobu leží na pobočce nebo byl dokonce vrácen odesílateli.
Při jakékoliv kritice se pošta brání tím, že šetří (prohlášení ZDE).
PrahaIN.cz se proto podívala na veřejně dostupný registr smluv, zda šetří ve všech oblastech.
Netrvalo to dlouho a našli jsme smlouvu se společností Native PR, která byla podepsána poslední červencový den.
Psali jsme
REPORTÁŽ: Česká pošta nevyslyšela přání pražských radnic a nezachovala žádnou z poboček, které od července zrušila. Pošta však městským částem…
Bez koruny rovný milion korun
„Objednáváme u Vás vytváření a realizaci komunikační strategie a komunikačních plánů zaměřených primárně na transformaci podniku,“ stojí přímo v objednávce.
Práce jsou blíže specifikované jako zpracování analýz a rešerší, vytváření PR strategií a plánů, příprava obsahu pro stakeholdery, tradiční média i sociální sítě, získávání podpory nezávislých odborníků či organizace setkání s laickou i odbornou veřejností.
Platba bude probíhat měsíčně podle odevzdaných a schválených pracovních výkazů a akceptačního protokolu, který bude součástí faktury.
A celková cena? 999.999 bez DPH.
Všechny práce by měly být hotovy do konce příštího roku. Nic víc ze stručné objednávky nelze vyčíst.
S dotazy jsme se obrátili na Českou poštu, ta po několik dnech zaslala své vyjádření.
„Objednávka je vystavena na podporu při tvorbě a realizaci komunikační strategie v souvislosti s transformací České pošty tak, aby o jednotlivých krocích byli včas informováni jak zaměstnanci České pošty, tak široká veřejnost. Čerpání probíhá a bude probíhat maximálně do vyčerpání finančního limitu objednávky,“ uvedl pro PrahaIN.cz Matyáš Vitík, tiskový mluvčí České pošty.
O podobných smlouvách jsme informovali už letos v dubnu. To pošta platila miliony společnosti Deloitte Advisory za konzultační podporu, marketingové služby, reklamu, kampaň či poradenství. Nebo si objednávala marketingové výzkumy od společnosti Kantar CZ v hodnotě více než 9,5 milionu korun.
I tehdy jsme se ptali na podrobnosti, nikdo s námi ale za Českou poštu nekomunikoval.