foto: Jiří Zemen, PrahaIN.cz/Neodnímatelná víčka u limonád od společnosti Coca-Cola
Společnost Coca-Cola už v dubnu na českém trhu představila nová neodnímatelná víčka, která by měla zajistit snazší recyklaci.
Víčko na limonádách jako Coca-Cola nebo Fanta je nyní pevně připojené se zbytkem obalu. A to se celé řadě zákazníků nelíbí. Již při uvedení novinky zaplavila sociální sítě kritika, že se z nových lahví nedá pít a tak dále. O sáhodlouhé kritice psal například i německý Bild.
Na to, zda zaznamenali kritiku ze strany českých spotřebitelů, jsme se ptali i v Coca-Cola HBC. Potvrdili, že ano. Podle nich se ovšem nejedná o nic neobvyklého. Podobné reakce prý byly i v dalších zemích, kde se neodnímatelná víčka zaváděla.
„Reakce lidí jsou ve všech zemích obdobné. Jsou dvě skupiny zákazníků. Jedni to vítají, protože jsou fanoušci udržitelnosti. Druhá skupina se s tím musí naučit zacházet, trvá jim, než se naučí ten mechanismus a poté začne klesat i vlna negativních komentářů. Jak říkám, je to obdobné, jako to bylo ve Velké Británii, Německu, Itálii a na dalších trzích, kde jsme to zaváděli,“ sdělil serveru PrahaIN.cz tiskový mluvčí Coca-Cola HBC Václav Koukolíček.
Psali jsme
Někdo ji pije pořád, někdo výjimečně, třeba na Vánoce. Řeč je o Coca-Cole. A člověk nemusí být zrovna pamětník, aby zavzpomínal, kdy byl kartón…
Zavedete to první, negativní vlna jde na vás
Je potřeba říct, že se jedná o povinné nařízení Evropské unie, které vejde v platnost 3. července příštího roku. Jako první toto nařízení u nás implementovala právě Coca-Cola.
„Povinně na to budou muset přejít všechny nápojářské společnosti. Když zavádíte takovou novinku, zákazníci si na to vždy musí zvyknout. My jim musíme odkomunikovat ten způsob, jak s tím zacházet. Stávalo se, že to lidé trhali, případně to celé neotevřeli a mohlo se jim z toho špatně pít,“ uvedl Koukolíček.
„Byli jsme jedni z prvních na českém trhu. Ta negativní vlna se pak často snese na vás, protože to zavedete jako první,“ dodává.
Ptali jsme se i na to, zda tato novinka mohla zapříčinit snížení prodeje oblíbených limonád. To Koukolíček za Coca-Colu odmítl.
„Na číslech, které máme k dispozici, jsme nic takového nezaznamenali.“

Symbol neodnímatelného víčka. Zdroj: PrahaIN.cz
Známá společnost ale v rámci udržitelnosti podniká i další kroky.
„V loňském roce jsme zavedli například KeelClip, což je papírový držák na plechovky.“ Blíží se také zálohování PET lahví, které už roky funguje v Německu i na Slovensku.
„V řadě případů je na Slovensku inspirace. Ale chceme se poučit také z chyb, které tam nastaly. Chceme, aby ten systém byl nastaven pro všechny účastníky rovnoměrně a v pořádku, protože poté je tam například obava řetězců, že oni by nesly tu negativní kritiku zákazníků v případě, že by něco nefungovalo,“ uzavřel Václav Koukolíček za Coca-Cola HBC.