foto: Georgi Bidenko, PrahaIN.cz/SK Slavia Praha, ilustrační foto
Sportovním cestovkám jsme se v minulosti několikrát věnovali. Upozorňovali jsme například na předražené vstupenky. Vloni jsme také uvedli, že ze Slovenska jezdí na utkání Slavie stovky klientů společnosti FotbalTour, teď proti ní fotbalový klub podniká právní kroky.
Na zájezdech, kdy chtějí naši sousedé poznat bouřlivou atmosféru v Edenu, není nic špatného, což nám tehdy potvrdil i ředitel úseku strategické komunikace SKS Jakub Splavec.
„Agenturní praxe prodeje vstupenek spojená i s kompletním zajištěním zájezdů má jako byznys dlouhou historii. Cizinci takto jezdí do ČR například na Slavii a čeští fanoušci pak opačným směrem do zahraničí třeba na Premier League nebo Bundesligu,“ uvedl Splavec.
Po prvním kvartálu nového roku pozitivní slova od Slavie na adresu zmíněné sportovní kanceláře neuslyšíme. Důvod je jednoduchý: porušení obchodních podmínek klubu a také jednání na hraně zákona.
Psali jsme
Slavia Praha měla vloni průměrnou domácí návštěvnost přes 14 tisíc diváků. Letos se očekává, že se toto číslo ještě vylepší. A fotbalová podívaná…
AC v Praze - ráj pro překupníky
V březnu přiletěl do Prahy italský velkoklub AC Milán. Zájem fanoušků byl přes omezenou kapacitu Edenu obrovský, a tak se vstupenky na zápas ani nedostaly do volného prodeje.
Jenže na webu cestovky FotbalTour se objevily. Bohužel ne za nákupní cenu, ale rovnou za trojnásobek. Z oficiální částky 2. 490 korun bylo rázem osm tisíc.
„Existují pouze dva oficiální prodejní kanály. Klub (aplikace Slavia) a Ticketportal jako smluvní partner. Na utkání proti AC Milan jsme lístky neposkytli žádné cestovní agentuře a přesně jsme věděli, komu jsme vstupenky distribuovali. Fanouškům z řad permanentkářů, klubovým partnerům, UEFA a jejím partnerům. Nabídka vstupenek na webu FotbalTour nás hodně nepříjemně překvapila,“ popisuje serveru PrahaIN.cz Splavec.
SKS vs AC. Zdroj: PrahaIN.cz
„Ihned poté, co se nám jejich inzerát objevil v monitoringu, jsme jim napsali e-mail, že od nich požadujeme vysvětlení, z jakého důvodu neautorizovaný přeprodej vstupenek realizují. Do čtyřiadvaceti hodin inzerát stáhnuli, ale doposud nám na tento původní a oficiální dotaz neodpověděli,“ vypráví.
Slavia na FotbalTour ovšem vyzrála. Poslala jim několik takzvaných „mystery shopping“ e-mailů, kdy různí lidé předstírali zájem o dané lístky. Cestovka v nabízení totiž pokračovala. Ne veřejným inzerátem, ale skrze přímou nabídku těm, kteří poptávku na webu vyplnili.
„Nabídka přišla prakticky na všechny adresy, které jsme registrovali. Vstupenky nabízeli za 320 euro, původní cena byla sto, takže za víc než trojnásobek. Ještě bylo úsměvné, že nabízeli, že v případě nákupu dvou vstupenek bude jedna místo 320 za 290. Takový až turecký bazar,“ usmívá se nevěřícně Splavec.
Zástupci Slavie nakonec nákup opravdu uzavřeli.
„Není to jenom porušení obchodních podmínek, ale také o obohacování se na činnosti někoho jiného. Až po intervenci TV Nova, která za nimi přijela do Bratislavy, nám volali a chtěli si to vysvětlit po telefonu. Řekli jsme jim, že za nás není co vysvětlovat a požádali o oficiální odpověď.“
Od té doby FotbalTour nereagoval a doteď na Slavii žádné vyjádření nepřišlo.
„Poslali jsme jim tedy výzvu k upuštění od protiprávního jednání, kde je vše popsáno a jsou tam naše zcela konkrétní požadavky, jako například omluva či zastavení distribuce vstupenek na naše zápasy. A také uvědomění, že do nedoporučených kanálů pro naše fanoušky na našich komunikačních kanálech budou patřit také oni. Aktuálně je tam z platforem třeba Viagogo,“ doplňuje Splavec.
V pondělním materiálu (1. dubna) přineseme detailnější informace o překupnících. S Jakubem Splavcem jsme řešili i permanentkáře Slavie, kteří se chtějí obohatit.