Horor v Mělníku: Bankomat spolkl 212 tisíc, které měla střední škola na zájezd

17. 11. 202205:42
Horor v Mělníku: Bankomat spolkl 212 tisíc, které měla střední škola na zájezd
foto: Patrik Pašek, PrahaIN.cz/Bankomaty; ilustrační foto

Československá obchodní banka, v jejímž čele stojí od letošního května Aleš Blažek, je považována za renomovanou značku. Nabízí prakticky všechny myslitelné finanční produkty. Je spolehlivá. O jejich bankomatech, zdá se, podobné věty neplatí.

PrahaIN.cz už před několika dny napsala, že v lounské pobočce banky došlo k nepříjemné události, kdy tamní bankomat přijal, ovšem nezaúčtoval částku 75 tisíc korun. Letitému klientovi nakonec banka poslala 73 tisíc, o dva míň. Spor nadále probíhá.

ČSOB ústy své mluvčí sdělila, že jde o ojedinělý incident.

Tomu se však příčí věřit. Na naši redakci se totiž obrátila zástupkyně soukromé střední školy z Mělníku, která totožnou hrůzu prožila před několika desítkami hodin. V hlavní roli byla opět pobočka zmíněné banky a její bankomat. Tentokrát se ovšem nejednalo o 75 tisíc, ale o 212 tisíc korun.

Škola je vybrala od žáků na zájezd.

„V úterý mi bankomat ČSOB Mělník vzal 212 tisíc, kde jsem vkládala peníze na zájezd školy. Postup stejný, přístup strašný a nedovoláte se nikoho. Vzalo mi to kartu i peníze. Nemám nic. Nemám si ani jak vybrat na nákup,“ sdělila v úterý večer tato žena. Její identitu i post v rámci školní instituce redakce zná.

V komunikaci jsme pokračovali také ve středu, kdy vyučující celý problém ještě rozvedla. Chtěli jsme především vědět, zdali se při vkladu vysoké sumy hotovosti transakce neuskutečnila. „Ne, neuskutečnila. Nikde mi nedovolili napsat, že jsem vkládala 212 tisíc, takže se nyní modlím po přečtení Vašeho článku, ať mi ty peníze vrátí všechny, jelikož nejsou moje,“ upozornila s tím, že se jedná o peníze na zájezd pro studenty.

Happy end

„Transakce neproběhla, kartu mi nevrátili, jediné, co mám, je číslo reklamace a čekám. Nemám zaplacený zájezd pro studenty, nemám svou debetní kartu a nemám ani své peníze, jelikož mi včera přišla výplata, ale nemám si jak vybrat peníze na nákup, tak jsem si musela půjčit,“ doplnila poměrně děsivou zkušenost.

Rozhodně nebyla sama. Pod naším článkem se objevila řada negativních zkušeností při vkladu hotovosti do bankomatů. A nešlo jen o ČSOB, padaly také názvy České spořitelny nebo Raiffeisenbank.

„Jak uvádíte, klient má k evidenci reklamace k dispozici potvrzení o přijetí reklamace a její číslo. Žádnou jinou evidenci nepotřebuje. Vkladové reklamace se snažíme řešit v co nejkratším možném termínu," uvedla pro PrahaIN.cz Kateřina Dudášová z tiskového oddělení ČSOB.

Dovolat jsme se snažili i do konkrétní mělnické pobočky. Odpovídal nám pouze automat s tím, že se příslušný zástupce ozve. To se během celého dne nestalo. Při dalších telefonátech se situace opakovala. Přišla SMS, na kterou jsme odepsali, ale z druhé strany bylo ticho.

Příběh nakonec dopadl dobře, chtělo by se říct, že nad očekávání.

ČSOB ženě uvedla, že bez přepočítání bankomatu jí ve čtvrtek peníze připíšou na účet.

Tagy

Speciály

Kudy kráčel zločin
Tajnosti slavných