foto: Facebook ČSOB/Pobočka ČSOB na Chodově
Československá obchodní banka (ČSOB) připravila v rámci svojí komunikační strategie kampaň, která se týká finančního bonusu tisíc korun. Ten dostanou všichni nový klienti, kteří si založí bankovní účet Plus Konto a následně se přihlásí do internetového bankovnictví.
Až dosud se může zdát, že podobné kampaně jsou pro klienty výhodné a nedá se jim nic vytknout. Opak je ale pravdou.
Pravděpodobně z důvodu nevhodného načasování srší na sociálních sítích na banku nadávky. Lidé tuto akci srovnávají s bonusem, který v začátku vojenského konfliktu dostávali běženci z Ukrajiny.
Těm v jarních měsících dávala (nejen) banka ČSOB „startovací bonus“ ve výši dvou a půl tisíce korun. Podmínkou bylo, že si pouze založí bankovní účet a prokáží se tamními doklady a vízem o strpení.
Lidé z válkou zmítané země tehdy nabídku ve velkém využívali. Blíže jsme se tomu věnovali v jednom z našich článků.
Psali jsme
Československá obchodní banka (ČSOB) se rozhodla v rámci pomoci ukrajinským uprchlíkům nabídnout své služby za zvláštních podmínek. Lidem…
„Vše už je rozdáno…“
Banka k aktuální kampani, která je cílena na tuzemské klienty, spustila také prezentaci na sociálních sítích. Ta se zejména na Facebooku setkala s poměrně velkým zájmem. I tím negativním.

Foto: Facebook ČSOB
Mezi komentáři u reklamního příspěvku je k vidění celá řada názorů. Někteří uživatelé vidí nabídku jako dobrý tah a další si rozhodně neberou servítky.
Odkazují se hlavně na zmiňovanou akci, která byla věnována běžencům z Ukrajiny.


Banka se z tohoto pohledu snaží reagovat pouze na komentáře, ve kterých uživatelé pokládají relevantní dotazy. Na podobné komentáře nereaguje vůbec.
Po dobu našeho pozorování se ale banka nesnažila texty podobného ražení mazat, případně blokovat jejich autory.
Uživatelé také v diskuzích poukazují i na aktuální nucený přechod klientů Poštovní spořitelny pod křídla ČSOB. I ten jsou schopni srovnávat s jarní kampaní, věnované běžencům.


Kromě těchto reakcí, které jsou mířeny na stranu banky, se diskutující mnohdy pouští i do hodnocení a do konfrontací s dalšími uživateli.
Jako názorná ukázka může posloužit následující příspěvek.

Totožná kampaň je spuštěna i na další oblíbené sociální síti Instagram. Na té jsme ale během našeho pozorování podobné komentáře nenašli.
Psali jsme
Nedostatek volných lidí na trhu práce vede řadu zaměstnavatelů ke stále štědřejším benefitům. Mezi těmi nejvíce motivujícími jsou zejména náborové…
Psali jsme
Vojenský konflikt na Ukrajině se začal projevovat i na tuzemském realitním trhu. Developeři a zejména realitní kanceláře přiznávají, že…