Češi objevili laciné náhražky známých parfémů

14. 11. 202314:29
Češi objevili laciné náhražky známých parfémů
foto: Jan Holoubek, PrahaIN.cz/Drogerie, ilustrační obrázek

Hezky vonět je jednou z ctností zejména dam. Oblíbené parfémy světoznámých značek však můžou zruinovat nejeden rodinný rozpočet. Stále více lidí tak sahá po napodobeninách parfémů, které svou vůní připomínají světoznámé značkové vůně, ale stojí i o několik tisíc korun méně.

Prodejem takzvaných napodobenin či imitací známých vůní se zabývá mnoho internetových obchodů. V jejich pestré nabídce je možné najít parfémy podobající se vůním značek Dior, Dolce & Gabbana, Armani, Hugo Boss, Gucci nebo Hermes. To vše za zlomek ceny originálního parfému.

Jmenovat můžeme například eshop Parfen.cz, který nabízí dámskou vůni inspirovanou parfémem Armani Code. Originál stojí přes 1.700 korun za 50 mililitrů. Jeho náhražka pak ve stejném objemu vyjde pouze na 390 korun. Výrobce přitom slibuje srovnatelný voňavý zážitek.

Parfém pro ženy Chloé Chloé může vyjít na více než 2 tisíce korun za 100 ml. Internetový prodejce evelio.cz nabízí jeho imitaci už za 194 korun. Vůni navíc pěti hvězdičkami spokojenosti označilo celkem 90 zákazníků. Jen dva udělili záporné hodnocení. Komentující se pak shodli, že je vůně s originálem skoro totožná a voní hezky.

Zkušenosti veřejnosti se různí

O napodobeninách parfémů diskutovali minulý rok například i uživatelé fóra emimino.cz. Ti se však k vůním vyjádřili naopak spíše záporně. „Já mám s napodobeninami jen špatné zkušenosti, bohužel vůně neodpovídaly ani zdaleka parfému, kterému měly,“ uvedl uživatel s přezdívkou zvedavka_30: „Mám koupené z různých stránek a vždy to skončilo jako vůně na záchodě. Naposledy objednáno minulý rok, no a už to dělá ozdobu u mamky na WC,“ přidala se Anicka9819.

Naopak pochvaly se imitace dočkaly od uživatelky přezdívané Angry_birds: „Pravidelně si objednávám Chloe. Známá, co ji používá taky, si myslela, že mám origoš, když jsme se viděly a cítila ji.“

Populární parfémy jsou průsečíkem úspěšných vůní

Na napodobeniny známých značek parfémů jsme se zeptali Kornélie Adášek. Ta se vůním věnuje profesionálně. Svým klientům nabízí degustace parfémů i rady, která vůně je pro ně nejvhodnější. „Velké parfumérské firmy v současnosti připravují populární parfémy tak, že se podívají na vůně, kterým se hodně dařilo v posledních letech. Na základě toho vytvoří „průsečík“ a na trh je uveden nový produkt,“ přiblížila naší redakci voňavkářský průmysl.

Doplnila pak, že svým klientům napodobeniny nevymlouvá. „Svým klientům nabízím různé varianty, a doporučuji inspirovat se a hlavně vždy vyzkoušet vůni na pokožku. Co se týče financí, každý máme jiné možnosti a jiné podmínky. Proto nikoho neodsuzuji ani neodrazuji od alternativy,“ uzavřela.

Průměrná útrata za parfém je 1.200 korun

Na zájem o napodobeniny jsme se zeptali také jednoho z největších prodejců vůní v České republice. Alexandra Išuninová, PR Manažerka obchodu Notino.cz, nám sdělila, že vážnější zájem o jiné než značkové parfémy jejich zákaznické oddělení neregistruje.

Dodala také, že nejprodávanějšími parfémy současnosti jsou ty od značek Hugo Boss, Lancôme, Chloé, Paco Rabanne, Armani nebo Calvin Klein. Zákazníci pak podle jejích slov za vůni utratí průměrně asi 1.200 korun.

Tagy

Speciály

Kudy kráčel zločin
Tajnosti slavných