Kralupy nad Vltavou utratily v Lidlu 2.681.000 korun

23. 05. 202405:47
Kralupy nad Vltavou utratily v Lidlu 2.681.000 korun
foto: Rudolf Komár, PrahaIN.cz/Lidl, ilustrační foto

Naše redakce byla upozorněna na objednávku města Kralupy nad Vltavou, které nakoupilo dárkové karty do obchodního řetězce Lidl v hodnotě 432 tisíc. Konkrétně šlo o 432 poukázek v hodnotě jednoho tisíce. Nejde ale o jedinou objednávku, jak jsme zjistili.

Registru smluv nejsou u žádné objednávky uvedeny žádné podrobnější informace. Z pohledu do registru je ale jasné, že nešlo o jedinou spolupráci. Oba subjekty spolupracují od května 2021. To Kralupy nakoupily prvních 276 poukázek po tisícovce. Následující roky proběhlo několik nákupů ročně.

Buďme ale konkrétní. V květnu 2021 šlo o 276 tisíc, v září 278 tisíc, to je celkem 554 dárkových poukázek po tisícovce v roce 2021. Další objednávka je z března 2022 za 282 tisíc, následuje srpen za 278 tisíc a listopad za 280 tisíc, za rok 2022 šlo celkem o 840 poukázek v hodnotě jednoho tisíce. V minulém roce se přidaly další dvě objednávky, v březnu za 435 tisíc a v listopadu 420 dalších poukázek v hodnotě jednoho tisíce.

Nejde o jediné město

Pokud připočteme i poslední objednávku z letošního března, dostaneme se na částku 2.681.000 korun.

S dotazem jsme se obrátili na tiskové oddělení Kralup nad Vltavou. Zajímalo nás, pro koho jsou poukázky určeny a proč byl ke spolupráci vybrán zrovna Lidl.

Odpověď dorazila jen na první část otázky. „Poukázky jsou určeny jakožto benefit pro zaměstnance města Kralupy nad Vltavou, což vychází z kolektivní smlouvy,“ odpověděl stručně Aleš Levý, tiskový mluvčí města.

Podívali jsme se znovu do registru, zda si i jiná města kupují dárkové poukázky do zmíněného řetězce. Například Rumburk dárkové karty pro zaměstnance nakoupil v minulých letech také, ale v hodnotě 500 korun. Dalším městem je Šumperk, i ten ale zvolil hodnotu poukázky pět set korun. Vsetín zvolil částku ještě menší, poukázky nakoupil za 250 korun.

Tagy

Speciály

Kudy kráčel zločin
Tajnosti slavných