foto: Redakce PrahaIN.cz/Česká spořitelna, ilustrační foto
V pondělí 15. dubna Česká spořitelna registrovala podle vlastních slov pomalejší reakční dobu digitálního bankovnictví při načítání transakční historie i zadávaní plateb.
Server PrahaIN.cz o dysfunkci informoval čtenář, podle kterého vůbec nešly zadávat platby. Jak dále uvedl, nejedná se o nic výjimečného.
Podobné stížnosti bylo možné najít také na oficiálním facebookovém profilu České spořitelny. Tam ale žádný příspěvek, jenž by informoval o potížích, nevyšel. Lidé komentovali nejnovější, který se týkal úplně něčeho jiného.
„Vážně Vám přijde normální, že má George třikrát do týdne nějaký problém? Mám ještě druhý účet u konkurenční banky a tam se tohle nikdy nestává,“ psal jeden z klientů České spořitelny.
Administrátor oficiálního profilu české banky reagoval: „Dobrý den, ani nás tento neplánovaný výpadek netěší. Snažíme se zprovoznit vše co nejdříve. Za vzniklé komplikace se omlouvám.“
Česká spořitelna, ilustrační foto. Zdroj: PrahaIN.cz
„No více jak 3 hodiny nefunkční téměř nic, je už docela hodně,“ kritizoval další. „Sázkové kanceláře brzy začnou vypisovat kurzy na ty vaše výpadky, jste jednička, tohle se jinde tak často neděje. Můžete se poplácat po rameni,“ uvedl další klient.
Nejedná se o výpadek, hlásí mluvčí
Server PrahaIN.cz v pondělí odpoledne českou banku kontaktoval. Reakce od tiskového mluvčího Filipa Hrubého přišla během několika minut.
„Nejedná se o výpadek, naše digitální bankovnictví George je pro klienty dostupné, ale mohu potvrdit, že od dnešního dopoledne identifikujeme pomalejší reakční dobu digitálního bankovnictví při načítání transakční historie a zadávání plateb. Důvodem zpomalení aplikace jsou technické obtíže, na jejichž odstranění naši experti intenzivně pracují. Předpokládáme, že v dohledné době bude reakční doba našeho digitálního bankovnictví opět standardní,“ uvedl.
Zajímali jsme také o stanovisko k četné kritice zákazníků a chtěli znát důvody, proč internetové bankovnictví podle nich často nefunguje na sto procent. Nicméně ani po urgenci nám nebylo na tento dotaz odpovězeno.