foto: Bára Richterová, PrahaIN.cz/Rajčata za 3,47 korun ve slevě
Zákazníci v Lidlu, jak PrahaIN.cz opakovaně zaznamenala, často postávají u slevových tabulí. Ty však v některých případech působí až komicky. Tohoto případu jsme si všimli u srpnové cenovky keříkových rajčat.
Ačkoli byla informační deska obohacena o procentuální slevu a finální suma působila slibně (3,47 korun), po chvilce přemýšlení nám došlo, že si za ni pořídíme jedno průměrně velké rajče. Kilogram uvedených plodů z České republiky původně vycházel na 59 korun.
U některých druhů ovoce a zeleniny jsme zvyklí, že se prodává na kusy, jindy na váhu, nejčastěji ale na kilogramy. Rostoucí ceny se v poslední době řetězce snaží co nejlépe skrýt. Nebo to udělat tak, aby cena vypadala co nejlépe.
To je případ právě zmíněných rajčat, kterých jsme si v druhé půlce srpna všimli. Nebyli jsme sami, koho zaujala cenovka 3,47 korun. Na rajčata hledělo s údivem více lidí. Na první pohled vypadala krásně, na kráse jim samozřejmě přidala i velmi nízká cenovka.
Snaha, aby cena vypadala co nejlépe. 3,47 korun, ale za deset deka. Autor: PrahaIN.cz
Jenže při bližším pohledu jsme zjistili, že za necelé čtyři koruny si koupíme jen deset deka rajčat.
Inspirace ze zahraničí
Ve srovnání s ostatními řetězci však jde o nízkou cenu. Například v Albertu se kilogram českých cherry rajčat prodával za 147,60 korun, rajčata soudková dokonce za 233 korun, Tesco prodávalo keříčková rajčata za 49,90 korun, jiný druh ale také za 279 korun, v Delmartu byla malá rajčátka dokonce za 320 korun za kilogram.
Do obchodů jsme šli ve stejném týdnu, jako když jsme navštívili Lidl.
Když jsme se obsluhy ptali, z jakého důvodu jsou rajčata prodávána na gramy, prodavačka odpověděla, že jde zřejmě o inspiraci ze zahraničí.
Oficiální stanovisko řetězce do vydání nedorazilo.
Psali jsme
U některého ovoce a zeleniny jsme zvyklí, že se prodává na kusy a u jiné na váhu, nejčastěji na kilogramy. Stálé se zvyšující ceny se v…
Už zkraje srpna jsme informovali o ananasu, který začal Lidl prodávat na váhu. Všechny námi oslovené supermarkety ho přitom prodávají na kusy. Předtím naopak řetězec prodával papriky na kusy. U těch jsou zákazníci zvyklí na nákup na váhu.
I u ananasu Lidl hovořil o zkušenostech ze zahraničí. „V tomto případě nás inspirovaly zkušenosti kolegů v zahraničí, a jelikož se na český trh snažíme přinášet inovace, rozhodli jsme se tento způsob prodeje otestovat i v našich prodejnách,“ uvedla pro PrahaIN.cz tisková mluvčí Lidlu Eliška Froschová Stehlíková.