foto: Jiří Zemen, PrahaIN.cz/Polský obchod Biedronka
Nejen mezi Čechy oblíbený polský řetězec s levnými potravinami Biedronka otevřel své první pobočky na Slovensku. Zájem lidí byl enormní, někteří však byli zklamaní z cen, které čekali nižší.
Diskontní řetězec z Polska je znám zejména kvůli svým nízkým cenám, kvůli nim k polským sousedům míří tisíce Čechů. Biedronka chce své potraviny za nízké ceny nabídnout také Slovákům, jak zmínila na sociálních sítích, plánuje spolupráci s místními dodavateli na vytvoření privátních značek.
Aktuálně jsou otevřeny tři prodejny. V Dunajské Lužné, Považské Bystrici a ve Zvoleni. V plánu jsou ale i další pobočky, řetězec se chce nejdříve zaměřit na menší města, až poté zamíří do těch větších. Pro Čechy je možná špatnou zprávou, že zatím nejde o žádné poblíž českých hranic.
Zákazníci, kteří se zúčastnili otevření vůbec první pobočky v Dunajské Lužné (cca 8 tisíc obyvatel) nedaleko Bratislavy a nakoupili minimálně za třicet euro, obdrželi poukázku na slevu deset euro z příštího nákupu. Na otevření zareagovaly rychlostí blesku také konkurenční řetězce, Kaufland nabídl zákazníkům úplně stejnou akci a Billa slíbila při nákupu nad dvacet euro slevu deset procent na celý nákup.
Psali jsme
Že jsou pro lidi žijící v pohraničí výhodné nákupy v Polsku, již netřeba psát. Známé je také to, že v nákupních košících často končí máslo.…
Podle našeho čtenáře, který se v obci pohyboval, na místě kolabovala doprava, při slavnostním otevření ve dvě hodiny odpoledne bylo parkoviště plné k prasknutí, nejen vozy, ale také lidmi. Nejvíce se jich prý vrhlo na máslo za dvě eura. To bylo přitom za srovnatelnou cenu jako v jiných řetězcích. Lidé oceňovali pořádek na prodejně a velký výběr, šlo však o první den po otevření, takže na hodnocení je určitě ještě brzy.
Nad cenami se ale pozastavovala řada diskutujících na sociálních sítích, ceny totiž čekali nižší. Mnoho položek stojí stejně jako v jiných řetězcích, některé jsou i dražší. Lidé také reagují na heslo, které má slovenská Biedronka ve svém letáku hned několikrát. „Toto jsou naše běžné ceny. Nepotřebujeme žádné slevy ani akce,“ píše se v něm. Další hovoří o diametrálním rozdílu oproti obchodům v Polsku.
Lidl levnější
PrahaIN.cz se podívala na aktuální leták slovenské Biedronky. Při přepočtech jednotlivých cen redakce počítala se zjednodušeným kurzem 25 korun za jedno euro, skutečné ceny se tak mírně liší.
V akci jsou například kuřecí prsa za zhruba 117 korun, polotučné mléko za přibližně 15 korun či máslo za 50 korun. Za běžnou cenu je v letáku celá řada různých druhů mas. Kuřecí prsa slovenského původu vyjdou na 157 korun, kuřecí čtvrtky jsou za 67 korun, vepřové maso na guláš stojí 124 korun, krkovička 137 korun či vepřová kýta 117 korun.
Jiné řetězce však mají totožné položky za srovnatelné ceny, některé dokonce i za nižší. Například v Lidlu se ve stejném termínu daly sehnat kuřecí čtvrtky za 50 korun, kuřecí prsa za 124 korun či vepřová kýta za 92 korun. Kostka másla se dala pořídit za padesát korun také v Kauflandu, v Bille o čtyři koruny dráž.