Nákupní horečka na Black Friday? Obchodníci popisují něco úplně jiného

22. 11. 202312:16
Nákupní horečka na Black Friday? Obchodníci popisují něco úplně jiného
foto: Jan Holoubek, PrahaIN.cz/Obchody již mají slevy nachystané

REPORTÁŽ: Velmi populární svátek Black Friday, který k nám dorazil ze Spojených států, se bude konat již tento pátek 24. 11. 2023. Nákupní horečka však zatím letos nehrozí a obchodníci čekají, jak se situace vyvine do pátku.

Při návštěvě obchodních center nebo většiny webových stránek na zákazníka vyskakují reklamy ohlašující významnou slevovou akci zvanou Black Friday. Mnoho obchodníků se předhání v konkurenčním boji o zákazníky a nabízí co nejvýhodnější slevy. Akci Black Friday mnoho z nich začíná však paradoxně až o týdny dříve a končí mnohdy i později. Některé obchody se rozhodly pro jinou strategii a ke konci listopadu nabízí nejrůznější předvánoční akce a slevy, které se slovům Black Friday vyhýbají obloukem. 

„Kdo vždy výhodný je, Black Friday nepotřebuje,“ hlásá reklamní banner obchodu s drogerií DM. Ten svou kampaň míří dokonce přímo proti svátku a na 24. listopad chystá dobročinnou akci zvanou Giving Friday. 

Při návštěvě obchodních center naši redakci zajímalo, zda už obchody o akci informují a zda zákazníci v rámci slevového šílenství nakupují.

„Je zvýšení prodejů, ale není takové, jaké bychom chtěli,“ prozradila nám vedoucí jedné z poboček kosmetiky Yves Rocher.

„Očekáváme, že v pátek budou tržby vyšší,“ dodává dále.

Víra a naděje

Při návštěvě prodejny eobuv nám manažer sděluje, že k výraznějším tržbám zatím nedochází, oproti minulému roku je situace značně jiná. Očekávají zvýšení v pátek, kdy si pro exkluzivní klienty připravili speciální akci s hudbou a šampaňským. 

„Doufáme, že přes akci nalákáme naše stálé zákazníky,“ dodává manažer pobočky eobuv.

V knihkupectví Luxor, dle jejich slov, očekávají větší nárůst prodejů až v prosinci, kdy lidé chodí nakupovat knihy za účelem hledání vánočních dárků.

„Lidé se na akci chodí ptát, ale nezaznamenáváme, že by to pro nás znamenalo větší tržby,“ sděluje nám zaměstnankyně jedné z poboček knihkupectví. 

Situace může být značně jiná v obchodech s elektronikou, a to spíše na stránkách e-shopů, než kamenných obchodech. Na jedné z poboček obchodu Smarty zaměstnanec dodává, že jejich prodeje na webu jsou výraznější než v kamenné prodejně. Vrchol sezóny zde očekávají až za týden, kde jejich akce končí.

Akce Black Friday tak nejspíš ani letos nebude zaznamenávat takový ohlas, jaký registrují v USA.

Tagy

Speciály

Kudy kráčel zločin
Tajnosti slavných