foto: Hans Štembera / PrahaIN.cz/Úřad práce, ilustrační foto
Jít na úřad práce, to není většinou nic veselého. Zvlášť v okamžiku, kdy člověk ztratí práci a během toho si musí vyslechnout narážky některých kolemjdoucích, což se také stalo mladíkovi, který se na redakci s podobnou zkušeností obrátil. Celou situaci, kterou nám popsal, však bral s humorem.
O práci totiž nepřišel a na úřad šel žádat o příspěvek na bydlení, který se poskytuje lidem, jejichž náklady na bydlení jsou vyšší než třicet procent čistých příjmů.
Studenti nemají příjmy v podstatě žádné a pro mladíka, se kterým redakce hovořila, by se tak nemělo jednat o žádný problém.
Přesto příspěvek na bydlení odevzdává až na třetí pokus. Dvakrát se jednalo o administrativní chybu, nyní už doufá, že vše proběhne podle plánu a stát mu přispěje. To ale není podstatné.
Student nám totiž popsal jeho poslední návštěvu úřadu práce. Na místo se vydal hned v osm ráno, přesto se nevyhnul dlouhým frontám, čekání se protáhlo na více než hodinu.
Psali jsme
EXKLUZIVNĚ: Server PrahaIN.cz opakovaně popisoval dění kolem VZP v souvislosti s lidmi z Dozimetru. Jako první jsme upozornili i na současného…
Táhněte makat!
Venku si nejen on musel vyslechnout názor staršího pána, o jehož úsudku neměl nikdo z čekajících ani ponětí.
„Ježíši, tady je mladých. Táhněte makat! Samý mladý, to je horší jak za bolševika!“ hulákal prý na dav. Lidé nereagovali. Muž proto přidal ještě několik poznámek.
„Mladí lidé? Nevím, kromě mě tam byli většinou třicátníci, čtyřicátnici, myslím,“ dodal redakci student. Situaci nazval jako grotesku a bral ji s úsměvem.
Úřad práce od sedmnáctého dubna rozšiřuje v Praze pracovní dny. Kontaktní pracoviště tak budou k dispozici kromě pondělí a středy také v úterý. Souběžně s tím budou posíleny i policejní hlídky k zajištění hladšího a rychlejšího průběhu.
Tiskové mluvčí Úřadu práce ČR jsme se na přítomnost policejních složek ptali. Zajímalo nás, jestli se jedná o prevenci proti možným konfliktům, podobným těm, jež nám popsal student.
„Ano, jedná se o preventivní opatření, jehož cílem je předejít případným konfliktům na pracovištích ÚP ČR jak mezi klienty, tak i ze strany klientů vůči zaměstnancům ÚP ČR. Tedy zajištění klidné atmosféry, kde lidé vyřídí své záležitosti, kvůli nimž na ÚP ČR přišli,“ uvedla Kateřina Beránková pro PrahaIN.cz.