Ombudsman dodavatele ČEZ loni pomohl 525 zákazníkům

15. 03. 202210:03
Ombudsman dodavatele ČEZ loni pomohl 525 zákazníkům
foto: ČEZ (se souhlasem)/jaderná elektrárna, ilustrační obrázek

Ombudsman Skupiny ČEZ už za 12 let svého úřadování řešil přes 8 000 podnětů. Každý dvanáctý byl přitom oprávněný. Loňskou bilanci vydal v tiskové zprávě.

Loni se na stole dlouholetého ombudsmana společnosti ČEZ Josefa Sedláka objevilo celkem 525 žádostí. Z toho 511 podání a 14 námětů na zlepšení.

Oprávněných loni uznal ombudsman celkem 23 podnětů. Toto číslo ale v posledních letech posílilo právo ombudsmana požádat o výjimku v přístupu. Jedná se o zákazníky v těžké životní situaci. Loni se na tento „Specifický přístup“ dostalo celých 14 žádostí. Za 12 let fungování úřadu už byl využit celkem u 358 případů.

Podaných podnětů bylo loni více

Zákazníci se na ombudsmana obracejí zejména s prosbou o nezávislé posouzení reklamačních řízení. V loňském roce bylo podaných podnětů o něco více, než v roce předchozím. K nárůstu došlo zejména v posledním čtvrtletí 2021 a to v důsledku pádu Bohemia Energy i dalších dodavatelů.

„V předchozích letech počet podnětů stabilně klesal, tak jak dceřiné společnosti ČEZ, a.s., pečující o zákazníky postupně vylepšovaly svůj zákaznický servis a soustředily se na zvýšení zákaznické spokojenosti. Věřím tedy, že loňský nárůst bude ojedinělým výkyvem. Současně mám radost, že se na nás v turbulentních časech zákazníci neváhají obrátit,“ říká Josef Sedlák.

První energetický ombudsman v ČR

Institut ombudsmana byl skupinou ČEZ zaveden v České republice z energetických společností jako první. Jeho úkolem je přezkoumávat případy zákazníků, kteří nebyli spokojeni s vyřízením své stížnosti nebo reklamace. V případě zjištění pochybení, dává společnostem doporučení na změny ve prospěch zákazníků.

Tagy

Speciály

Kudy kráčel zločin
Tajnosti slavných