foto: Bára Richterová, PrahaIN.cz/Supermarket Lidl
Kdykoli se na sociální síti některého ze supermarketů objeví zmínka, že sleva je jen pro držitele zákaznických kartiček či kupónu, následuje kritika. Nyní na to doplatil řetězec Lidl. Kupón na padesátikorunovou slevu se totiž načetl až po provedeném nákupu.
Lidl si připravil akci, kdy nabídl slevu padesát korun těm, kteří nakoupili alespoň za 500 korun. Stačilo si aktivovat kupón, načíst kartu a sleva se automaticky odečetla. Akce platila jeden den. Zákazníci jsou již naučeni, že se před placením podívají na kupony do aplikace, řada z nich tam ale žádný kupón na zmiňovanou slevu neměla. Objevil se totiž až po zaplacení nákupu.
„Super akce, když toto přijde čtyřicet minut po nákupu. Takhle se dělá marketing, jak někoho odradit,“ zmínil nespokojený zákazník, jehož příspěvek se objevil jako nejrelevantnější na profilu prodejce.
Psali jsme
Adidas, Puma, Nike, Prada, Guci a stovky dalších značek, jejichž loga lidé nosí na svém oblečení. V ulicích ale můžete narazit na další, které…
Se stejnou zkušeností se svěřovaly desítky dalších. „Fajn, děkuji. Až na takovou maličkost, že mi tento kupón dorazil do aplikace někdy po poledni, po nákupu v Lidlu a po návratu domů asi dvacet kilometrů od nejbližší prodejny,“ psal další.
„To nás mrzí. Třeba budete mít štěstí příště,“ reagoval Lidl. Za svůj komentář získal desítky rozčílených smajlíků. V jiném komentáři poté zmínil, že bude s kolegy komunikovat o lepším načasování kuponů.
Karta nebude
Zákazníci si dále stěžovali na bonusový systém Lidlu jako celek. Prý vede pouze na mobilní aplikaci a slevy se nenačítají rovnou, musí se aktivovat. Často je také sleva podmíněna nákupem za určitou částku, o které je však zmínka lehce přehlédnutelná. Lidé také volají po klasických plastových kartách, a to zejména kvůli starším, kteří nemají chytré telefony.
„Zajímavostí je, že nemalou část uživatelů Lidl Plus tvoří zákazníci starší 65 let. Zákazníkům, kteří aplikaci nevyužívají, jsou samozřejmě i nadále k dispozici ostatní nabídky uvedené v našich letácích, které každý týden zahrnují stovky výrobků za výhodnější ceny,“ odpověděl řetězec.
Plastových karet se zákazníci nedočkají.
„Nechtěli jsme totiž, aby šlo pouze o projekt další plastové karty v řadě, ale o inovativní přístup a širší záměr,“ zmínil pro PrahaIN.cz Lidl.