Penny i Lidl protahují otevírací dobu. Lidem to opět vadí

16. 06. 202312:02
Penny i Lidl protahují otevírací dobu. Lidem to opět vadí
foto: Rudolf Komár, PrahaIN.cz/LIDL, ilustrační foto

Koncem května Lidl oznámil, že od prvního června prodlužuje otevírací dobu. Některé prodejny jsou nyní otevřeny i do deseti hodin večer, v Praze Na Příkopech dokonce do jedenácti. Zanedlouho poté stejnou novinu zveřejnil také Penny market, který u některých prodejen otevírací dobu prodloužil do devíti hodin. Ani jeden se však od lidí s příliš kladnou reakcí nesetkal. „Super novina,“ jak Penny informovalo, vyvolala spíše soucit se zaměstnanci.

Oba supermarkety využily pro oznámení podobnou reklamu. Lidl zveřejnil fiktivní konverzaci dvou osob v půl desáté večer. „Už jdu domů. Mám něco koupit?“ „Počkej v Lidlu už je zavřeno, ne?“ „Právě, že ne! Prodloužili otevírací dobu!“

Pod příspěvkem se sešel necelý tisíc komentářů, další dvě stovky příspěvek sdílely.

„A já se ptám proč? Jaký k tomu byl důvod? Za mě zbytečnost absolutní a klidně zavřete i v neděli a v sobotu by stačilo do 12. Vůbec nic by se nestalo a věřte tomu, že by nikdo neumřel,“ zmínila například jedna z diskutujících.

Podobně se vyjádřili i další, kteří hovořili o tom, že se vždy chodilo nakupovat přes den či v sobotu dopoledne. V dnešní době však mnohem více lidí tráví svůj čas v obchodech a obchodních domech.

Zkrátit sobotní otevírací dobu a o nedělích zavřít, tak jako tomu je v okolních státech, by uvítali i další.

V neděli obchody zavřít

Ostatní zmiňovali zaměstnance, kteří na prodejnách budou muset být delší dobu. Podobných příspěvků bylo nejvíce.

„Kdyby tam nechodili zákazníci nakupovat, zjistili by, že se jim to nevyplatí tam svítit. A zavřeli by dříve. Jenže náš národ bude chodit pořád. Všichni brečíme, že nejsou peníze, ale ať se podíváte na jakékoliv parkoviště u prodejen, tak to tak nevypadá. Zisk je zisk. Kdyby statistika ukázala malou vytíženosti a efektivnost, bylo by vyřešeno,“ padlo v diskuzi.

Pisatelé se rovněž obávali, zda před desátou večerní seženou čerstvé pečivo nebo akční zboží.

Penny pro oznámení využilo video s Michalem Suchánkem a Richardem Genzerem.

Komentářů bylo o něco méně, ale názory zůstaly podobné.

„Lidl něco vymyslí a Penny musí taky. Víte, že na prodejnách dělají ženy, mají doma děti a ty musí dělat úkoly? Podle mě chodí nakupovat v devět večer jen blbec,“ psala jedna z diskutujících.

Podle dalších jde sice o vstřícné gesto pro zákazníky, ale chudáci jsou zaměstnanci. Jiní by spíše uvítali, kdyby došlo ke snížení cen potravin. Nebo kdyby byl dostatek zboží v akci.

Zajímavé je, že téměř vždy na reakce svých zákazníků ochody reagují, nyní se však reakci ani od Lidlu, ani od Penny neobjevila.

Tagy

Speciály

Kudy kráčel zločin
Tajnosti slavných