Podnik, kde barman okrádal, začal mluvit

22. 05. 202310:06
Podnik, kde barman okrádal, začal mluvit
foto: Jiří Zemen, PrahaIN.cz/Moonclub v Dlouhé ulici

Na začátku druhého květnového týdne jsme uveřejnili článek, kde jsme popsali zkušenosti čtenářky s barem Moonclub v centru Prahy. Barman se zde pokusil přivydělat na partě čtyř lidí. Marně. Po více než osmi dnech nám přišlo stanovisko podniku.

Co se tehdy přihodilo. Parta čtyř lidí vyrazila na drink do podniku Moonbar. Nápoje objednával vždy jeden zákazník pro celý stůl. Prvnímu z nich barman vrátil o sto korun méně. „Slušně se omluvil. ,Spletl jsem se, omlouvám se’,“ popsala žena.

Jenže to samé se stalo i dalším třem, kteří šli objednat pití. Ani na jednoho barman prý nevyzrál, všichni si totiž peníze pečlivě přepočítali.

„Jako přes kopírák, všem to samé,“ uvedla čtenářka.

Kontaktovali jsme i dalšího barmana, který potvrdil, že je to běžná věc v oboru.

„Pokud na to přijde, slušně se omluvíš. Když je to nějaký sympaťák, tak se na tebe taky ještě usměje. Pokud to zkusíš s větší částkou a přijde na to, tak mu pak nabídneš panáka na účet podniku. Tebe pokus nic nestojí, chlast se v hospodě ztratí jak nic,“ řekl redakci letitý barman.

Podnik apeluje na hosty, aby se nebáli ozvat

Nikdo z podniku Moonbar v Dlouhé ulici, jehož se celá situace s barmanem týkala, na naše dotazy nereagoval. To se změnilo až po více než týdnu, kdy nám přišlo stanovisko.

Za Moonbar se vyjádřila Anna Crotori. Situaci nevyloučila, provozovatele klubu to prý mrzí.

„Obecně, popsanou situaci nemůžeme vyloučit, bohužel v našem oboru se tyto situace stávají. Jako provozovatele klubu nás vzniklá situace mrzí, absolutně se neshoduje s našimi interními pravidly pro zúčtování s hostem a způsobem, kterým chceme klub provozovat, tedy s férovým přístupem k hostům. Personál je pravidelně školen a ke kontrole dodržování těchto interních pravidel, které se zakládají na jednoduchém principu slušného a férového přístupu k hostům,“ uvedla pro PrahaIN.cz Anna Crotori za Moonbar v Dlouhé ulici.

Moonbar prý používá různé praktiky, jako třeba mystery shopping či kamerové záznamy. „Nicméně vámi popsané praktiky se velmi těžko odhalují a dokazují, obzvláště s odstupem času.“

Crotori za Moonbar také uvedla, že by rádi skrze server PrahaIN.cz rozšířili osvětu pro hosty.

Říká: „Aby se nebáli v podniku ozvat, ideálně si nechat zavolat manažera, a to hned v okamžiku, kdy se to stane. Je to nejlepší cesta, jak odhalit viníka a následně ho i potrestat.“ 

Ptali jsme se také na podobné incidenty v minulosti.

Moonbar přiznal, že podobná jednání už zažil. A také tvrdě zakročil.

„Na dotaz, zda se nám něco takového stalo, je odpověď ano. V případě, že odhalíme a prokážeme úmysl vědomě okrást hosta, tak s daným pracovníkem ukončíme spolupráci. V minulosti jsme již párkrát k tomu krajnímu řešení museli sáhnout.“

Tagy

Speciály

Kudy kráčel zločin
Tajnosti slavných