foto: Vít Hassan pro PrahaIN.cz/Pokáč
Před několika dny se otevřela pro české klienty nová Partners Banka. Finanční skupina Partners získala licenci minulý rok v létě. Peněžní instituce nyní funguje v ostrém provozu a média zaplavily její reklamy. Bance propůjčil tvář písničkář Pokáč, jehož fanouškům se to však příliš nepozdává.
„Když neví kámoš, když neví mamka, poradí mi Partners Banka,“ zpívá hudebník.
Toto heslo funguje i jako samostatný sponzorský vzkaz. Kampaň v průběhu roku prý doplní ještě další Pokáčovy písničky, které budou reagovat na aktuální situace.
„Hledali jsme výrazný koncept, který by v současné době přeplněné reklamami vynikl a pobavil. Hudba v reklamě funguje a v historii byl jingle téměř nezbytností, ale postupně se od něj upouštělo a dnes je to spíš výjimka. Přesto se stále jedná o výrazný, rozpoznatelný a emotivní prvek, který funguje spolehlivě. A protože v Česku není lepší skladatel a interpret než Pokáč, rozhodli jsme se ho oslovit a dali jsme mu volnou ruku v tvorbě,“ říká v zaslané tiskové zprávě Robert Chmelař, ředitel marketingu finanční skupiny Partners.
Psali jsme
Obliba podcastů stále roste, v posledních letech můžeme hovořit o jejich až dramatickém rozvoji. S trochou nadsázky můžeme říct, že vlastní…
Písnička nyní běží v internetových reklamách na sociálních sítích, v televizi i na pobočkách.
Peníze jdou na charitu
O nové spolupráci se zmínil Pokáč na Facebooku.
„Reklamu na banku jsem ještě nedělal, ale složenky se neptají, tak tady je spot pro novou Partners Banku,“ psal v příspěvku, ve kterém dodává, že honorář jde na charitu.
Jenže jeho fanouškům se spolupráce moc nelíbí. Pod videem se objevily více než tři stovky komentářů. Lidem vadí jeho spojení s bankou a z jeho vyjádření nechápou, zda honorář míří na složenky nebo na charitu.
„Toto je úplné dno. Je mi to líto, protože vás jako zpěváka a písničkáře mám moc ráda. Musíte být ve velmi zoufalé situaci, že jste se k tomuto propůjčil. Chápu ale, peníze jsou peníze a negativní reklama je taky reklama,“ stálo v jednom komentáři. Podobných byly desítky.
Miliony korun
Podle banky ale nejde o nestandardní kritiku.
„Co se reakcí týče, tak se nijak nevymykají standardu, když se populární osobnost poprvé výrazněji spojí s nějakou značkou. V datech, ať už v našich výzkumech, tak v anketě, kterou na sociálních sítích dal Pokáč, vychází odezva zhruba ze tří čtvrtin pozitivní, což je naopak velmi dobré. Čistě podle komentářů se nedá soudit,“ uvedl pro PrahaIN.cz Robert Chmelař, ředitel marketingu finanční skupiny Partners.
A honorář? „Byl ve výši jednotek milionů korun,“ dodal Chmelař.