Pozor na slevy v H&M. Prodejce vám to nejzásadnější zatají

02. 01. 202410:05
Pozor na slevy v H&M. Prodejce vám to nejzásadnější zatají
foto: Redakce PrahaIN.cz/Povánoční výprodej H&M

Vánoční nákupní šílenství sice už skončilo, právě ale začíná nové. A možná ještě větší. Jsou zde povánoční a novoroční slevy. Zákazníci by si ale měli dát pozor, aby nenaletěli na nějakou z těch falešných. Zejména bychom si měli všímat toho, kolik zboží stálo před svým snížením.

Slevy jsou všude. V e-shopech odstartovaly hned po Vánocích, kamenné obchody si musely počkat na 27. prosinec, kdy mohly znovu otevřít. Již s vyzdobenými výlohami lákajícími na atraktivní částky.

Ty mají téměř všechny obchody v centrech, která jsme prošli. A téměř všichni, kteří do obchodu vejdou, míří ihned k regálům se zlevněným zbožím. Navštívili jsme například obchod s oblečením H&M, kde lákají na slevy až padesát procent. Pro děti, muže, ženy.

Velký výprodej nabízí i e-shop zmíněného prodejce. I zde mají být slevy až padesát procent. Všimli jsme si však některého, které šlo dolů ještě o víc.

Údaj, za jakou nejnižší cenu bylo zboží během posledních třiceti dní, však chybí.

Jako na Black Friday

Připomeňme, že od nového roku platí novela zákona o ochraně spotřebitele, kdy v obchodech musí být na cenovkách umístěna nejen informace o současné ceně, případné slevě, ale také cena, kterou mělo zboží před slevou. Rozhodující je v tomto případě cena, kterou mělo zboží 30 dní před zavedením slevové ceny.

Uveďme si příklad. Obchodník prodává zimní bundu za tisíc korun, nemohl ji prodat, a tak na ni umístil ceduli, že je v 50procentní slevě, cenu ale nechal stejnou. A protože lidi na slevy slyší, bunda byla rychle prodaná a zákazník odcházel s dobrým pocitem, jak ušetřil.
A právě na e-shopech tento údaj často nenajdeme.

V rámci nákupního šílenství Black Friday jsme informovali o serveru About You. Ten prodával například dámské šaty S. Oliver, u kterých prodejce uváděl slevu celkem dvacet procent. Stály 827 korun. Jenže během minulých třiceti dnů stály 222 korun. Jejich cena se tak na Black Friday zvýšila o 272 procent.

Slevy jsou všude

Slev jsme si všimli také v dalším obchodě s módou, v Marks & Spencer na pražském Chodově. Pro členy klubu navíc platí 50procentní sleva na druhý kus ve výprodeji.

Několika lidí jsme se zeptali, zda na výprodej čekali a těšili se. Názory byly téměř stejné.

Většina zákazníků oblečení pro sebe nakupuje právě ve výprodejích. Mnozí navíc pod stromečkem našli obálku s penězi, které teď chtějí utratit.

Našli se i tací, kteří nakupovali dárky už na příští Vánoce.

Čtenářka Marcela Novotná nás o svém „výhodném“ nákupu informovala e-mailem.

„Chtěla jsem manželovi koupit nepromokavé oblečení na ryby. V plné ceně stojí okolo 19 tisíc, využila jsem Black Friday a koupila ho ve slevě za 16.600, teď je ve vánočním výprodeji za 15 tisíc korun,“ napsala nám.

Nejde ale jenom o oblečení, ve slevě lze nakoupit i elektroniku či vybavení domácnosti. Velký výprodej má například Ikea, trvá až do 12. ledna. Slevy až padesát procent slibuje i Electro World, kde trvají do 3. ledna.

Obecně u nákupu se slevou platí, že bychom měli vědět, kolik výrobek stál před slevou. Pozor bychom si také měli dát na pochybné e-shopy, které mají špatné nebo žádné hodnocení.

Tagy

Speciály

Kudy kráčel zločin
Tajnosti slavných