foto: Jiří Zemen, PrahaIN.cz/Akce na Coca-Colu light v Albertu
„Nevím, proč je to tady, ale lidé si toho moc nevšímají. Není moc vidět a už je tady dva dny,“ odpověděla poměrně zmatená pracovnice Albertu, když jsme se ji zeptali na light verzi Coca-Coly ve slevě.
Právě Coca-Cola light ve velikosti 1,75 litrů ve slevě za 21,90 korun se nacházela úplně ve spodní části regálu obchodu Albert pod olivami a různými omáčkami. Většina z nich byla ve slevě, a tak nám došlo, že se nejspíše jedná o regál se zlevněným zbožím.
To však prodavačka netušila a uznala, že lidé si schované limonády příliš nevšímají a kupují spíše nezlevněnou. Na druhou stranu i zde se nacházela řada produktů, které nebyly ve slevě, jako třeba Lipton čaj za čtyřicet korun nebo sójová omáčka za 110.
Naše domněnky ale potvrdilo tiskové oddělení Albertu, na které jsme se obrátili.
„Jedná se o regál s výprodejovými položkami tak, jak je to uvedeno na cenovce. Je to doprodej zboží, které se blíží termínu minimální trvanlivosti, a nikoliv promoční akce,“ uvedl Albert pro PrahaIN.cz.
Ještě dodejme, že u zboží bylo uvedeno, že se jedná o největší slevu za posledních třicet dní. Nic o blížícím se termínu trvanlivosti jsme nenašli.

Z obchodu Albert. Zdroj: PrahaIN.cz
Podraženou Colu lidé kupují
Coca-Cola light za standardní cenu, pro kterou lidé místo zlevněné sahali, jak nám řekla prodavačka, toho času stála téměř dvojnásobně více. A ještě byla o čtvrt litrů menší. 1,5litrová dietní Cola byla za cenu 41,90.
Slavný nápoj totiž v minulosti výrazně zdražoval. Důvody už před časem vysvětlil redakci manažer komunikace Coca-Cola HBC Václav Koukolíček
„Cena cukru ve srovnání s rokem 2020 narostla o 240 procent. Stejně tak vzrostly náklady u všech vstupních surovin v řádech desítek procent (PET, sklo), stejně tak i ceny za pohonné hmoty a energie (40-400 procent). I s ohledem na tyto skutečnosti jsme museli přehodnotit ceny našich nápojů, aby zohlednily tyto zásadní nákladové položky,“ uvedl v březnu.
„Lze jen těžko predikovat, jak se bude celý trh vyvíjet. Za leden a únor pozorujeme meziroční pokles spotřebitelských výdajů na celou kategorii potravin včetně nápojů,“ dodal.
Coca-Cola ale mimo jiné přišla s novinkou, která se u lidí všeobecně nesetkala s velkým úspěchem. Jde o nová víčka, jež jsou momentálně pevně spojeny s obalem. To by mělo zajistit snazší recyklaci.
„Náš nový funkční design zajistí, že uzávěr zůstává po otevření pevně spojený s lahví, čímž se snižuje možnost jeho vyhození a zároveň poskytuje našim zákazníkům zážitek, na který jsou zvyklí. Změna v podobě neodnímatelných víček se týká celého portfolia nápojů Coca-Cola v plastových lahví. Společnost Coca-Cola je tak první nápojářskou firmou v Česku a na Slovensku, která zavádí tuto novinku na kompletní portfolio nápojů,“ vysvětlila Martina Lovětínská, marketingová ředitelka Coca-Cola HBC Česko a Slovensko v tiskové zprávě.