„Rakušané do Prahy nejezdí, nechtějí se 5 hodin tísnit ve vlaku,“ říká český hoteliér

08. 02. 202408:05
„Rakušané do Prahy nejezdí, nechtějí se 5 hodin tísnit ve vlaku,“ říká český hoteliér
foto: Adéla Houbová, PrahaIN.cz/Zástupci Letiště Václava Havla a Czech Inn Hotels

TISKOVÁ KONFERENCE: Na půdě jednoho z nejluxusnějších pražských hotelů, The Grand Mark Prague, se při příležitosti navázání spolupráce mezi Czech Inn Hotels a pražským letištěm Václava Havla sešli zástupci obou společností. Kromě slavnostního podpisu smlouvy informovali o úspěšném pokračování čerstvé spolupráce letiště s dopravcem Uber a seznámili se složením turistů mířících do Prahy.

Jiří Vyskoč, výkonný ředitel rozvoje leteckého obchodu z pražského letiště, nejprve informoval o novém leteckém řádu, který má platit od 31. března letošního roku. Až do konce října bude díky němu Praha spojena s více než 165 destinacemi. Linky bude zajišťovat 67 leteckých dopravců.

„V nabídce budeme mít osm zcela nových destinací, mezi ně patří Astana v Kazachstánu, Kišiněv v Moldavsku, estonský Tallin, Poznaň v Polsku nebo tři nové italské destinace. V nabídce tak budeme mít už téměř 20 míst v Itálii,“ uvedl Vyskoč. Na více než 30 linkách navíc letiště plánuje zahuštění provozu a navýšení kapacit. Týkat by se to mělo klíčových trhů jakými jsou Velké Británie, Španělsko či Francie.

Kromě potvrzených záměrů usiluje největší české letiště o další rozšíření linek a přímých spojení. Cílem zájmu, ideálně ještě pro letošní rok, jsou podle výkonného ředitele spoje do Číny, Káhiry nebo Gruzie. Díky platformě Touchpoint chce i nadále cílit také na vzdálenějších trzích bez přímých spojení. Ty prý nabízí bonitní a kultivovanou klientelu, o kterou je v rámci příjezdového cestovního ruchu velký zájem.

Spolupráce s Uberem je zatím úspěšná

Klára Divíšková, tisková mluvčí Letiště Praha, následně zhodnotila dosavadní spolupráci s dopravcem Uber, který se v loňském roce stal oficiálním zprostředkovatelem taxi služeb pro klienty letiště. Jak mluvčí uvedla, dle prvních hodnocení za listopad a prosinec eviduje Uber o 98 procent více jízd než předchozí provozovatel ve stejném období.

„V koncesním řízení jsme kladli důraz na to, aby byla pevně stanovena cena předem, i pokud by se změnila trasa nebo cestující čekal v koloně. Za dobu fungování společnosti Uber neevidujeme žádnou stížnost,“ informovala Divíšková.

Následně upřesnila, že letiště celkem na nového dopravce sice oficiálně eviduje dvacet stížností, ale žádná se netýká předražování jízdného.

podpisSlavnostní podpis smlouvy o spolupráci mezi Czech Inn Hotels a Letištěm Praha. Foto: redakce PrahaIN.cz

Nové gastrozóny se mají zavděčit všem

Tisková mluvčí ještě nezapomněla informovat o plánované úpravě konceptu gastrozón letiště. Vzniknout by mělo celkem 14 nových restauračních zařízení, které mají reprezentovat 11 gastronomických konceptů. Cílem je, aby si každý cestující vybral, který koncept mu vyhovuje nejvíce.

Letiště za perfektní služby pochválil také Jaroslav Svoboda, majitel hotelové sítě Czech Inn Hotels, který prý jeho služeb často a rád využívá. Zároveň poděkoval aktivním leteckým dopravcům a vyřkl prosbu o co největší obnovení dlouhých letů do zámoří, zejména Asie. Právě asijská klientela totiž v pražských hotelích v posledních letech dle jeho slov chybí nejvíce.

Vlakové spojení na letiště by velice pomohlo

„Praha snad dokončí ten vlak. My ho taky společně potřebujeme, to by nám strašně pomohlo. Já to vidím velmi pozitivně a děkuji i za to vyřešení taxi, protože nám z letiště jezdilo hodně nespokojených hostů. To řešení nebylo úplně správné a ta služba byla často předražená. Protože když člověk přiletí na kvalitní a čisté letiště, kde je rychle odbaven, ale pak je okraden v taxíku, tak to není ideální,“ dodal Svoboda.

Jediným nedostatkem, který zatím Letiště Praha spatřuje ve spolupráci s Uberem, je nutnost se před jízdou zaregistrovat pomocí kiosku, přepážky nebo aplikace. „Úplně ze začátku jsme možná trochu neodhadli navigační systémy v rámci letiště, abychom cestující navigovali na přepážky a kiosky,“ zhodnotila Klára Divíšková.

Češi tvoří polovinu klientely, Rakušané kvůli chybějící dálnici téměř nejezdí

Z dat, které má k dispozici společnost Czech Inn Hotels, podle Jaroslava Svobody vyplývá, že v době před covidem tvořili hosté z České republiky ani ne jednu třetinu návštěvníků. Nyní už tvoří téměř polovinu. Ze zahraničních turistů dále nejčastěji jezdí Němci, Slováci a Poláci.

„Rakušané jezdí do Prahy v jednom procentu, protože se sem nedostanou přímým spojením po dálnici a přeplněným vlakem jedou téměř pět hodin. Ten si často ani nezarezervují, protože není místo,“ vysvětlil malé procento návštěvníků z Rakouska.

Na závěr si posteskl, že po covidových letech chybí českému turistickému průmyslu hosté ze vzdálenějších destinací: „Nemáme skoro žádné Asiaty a hodně málo Američanů.“

Tagy

Speciály

Kudy kráčel zločin
Tajnosti slavných