Reklama Kauflandu o obědech u babičky vyvolala silné emoce

04. 03. 202405:26
Reklama Kauflandu o obědech u babičky vyvolala silné emoce
foto: Pixabay.com license/Senior, ilustrační foto

O stovky procent vyšší zájem uživatelů vyvolal několik dnů starý status obchodního řetězce Kaufland. Ten přitom cílil na obyčejné obědy u babičky, jaké známe všichni. Potravinový market dodal, že takové obědy bývají zrádné.

Pro podporu svých slov přidal obrázek staré ženy, která v ruce drží obrovský kus dortu. Šlo o zjevnou nadsázku. Příspěvek velmi rychle zaznamenal tisíce zdvižených palců, což se v minulých týdnech na sociální síti Kauflandu dělo zcela výjimečně. Redakce si toho všimla pouze jednou u zmínky o Valentýnu.

PrahaIN.cz si ale všimla ještě jednoho netypického faktoru: silných emocí, jež se objevily mezi stovkami komentářů. Vtipná grafika totiž mnohým připomněla ztrátu nejbližších.

Marketér Petr Berkus nám k fotografii řekl, že jde o takzvanou léčbu šokem. „Vůbec by totiž zákazník nečekal, že neuvidí zlevněné máslo nebo banány. Takže Kaufland šel proti proudu a udělal poměrně chytrou změnu. Takovou, o níž se dlouhodobě a úspěšně pokouší například Hornbach,“ poznamenal pro PrahaIN.cz.

„V jednoduchosti je krása. Ale popravdě uznávám, mně to taky připomnělo pohřeb dědy, i když to může znít absurdně,“ dodal marketér.

Nečekané reakce

Abychom byli konkrétní, příspěvků pod zmíněným statusem (celý je ZDE) jsou stovky. Emočně zabarvené mezi nimi jednoznačně vyčnívají. „Mám vnuka, ale nesmím jej vídat. Ráda bych mu takový kousek dortu dala,“ uvedla Zuzana H. Její postoj byl podle Facebooku třetí nejrelevantnější.

„Moje babička nedávno zemřela,“ doplnila vzápětí Lenka Z. „Já chci svou babičku a dědu,“ připsala Lucie D. spolu s ubrečeným smajlíkem. „Kauflande, Ty chceš lidem brnkat na city a obírat nás dále ostošest,“ zazněl další postoj. „Babička byla, je a bude v mém životě ta nejhezčí vzpomínka,“ uvedl Martin R., jeden z mála mužů v diskusi.

Kaufland ani v jednom případě nereagoval.

Řetězec má na sociální síti Facebook téměř 300 tisíc sledujících. Počet lajků se pohybuje od desítek až po tisíce, jako v tomto případě. Cílem reklamy mimochodem bylo dostat zákazníky na specializované stránky s recepty. Toho si v debatě ale nevšiml vůbec nikdo.

„Vždy se snažíme vytvářet zajímavý obsah, který bude rezonovat, prezentovat naše produkty a bude inspirovat. Dopad veškeré komunikace si vyhodnocujeme,“ reagovalo za Kaufland tiskové oddělení.

Tagy

Speciály

Kudy kráčel zločin
Tajnosti slavných