Řetězec Lidl otevře prodejnu na jedné z nejdražších ulic v Praze
foto: Lidl/Pokladna řetězce Lidl, ilustrační foto
Potravinářský řetězec Lidl, který je zaměřen na diskontní prodej zboží, chystá prodejnu v Praze Na Příkopě. Využije prostory historické budovy, bývalé centrály Československé obchodní banky.
Potraviny budou v sousedství hračkářství Hamleys. Lidl předpokládá otevření nového obchodu v polovině roku. Ulice Na Příkopě se v žebříčku nejdražších ulic světa společnosti Cushman & Wakefield umísťuje kolem 20. příčky.
Prodejna potravin se bude rozkládat na ploše 1140 metrů čtverečních. Stavební práce mají co nejméně zasáhnout do charakteru budovy, v prostoru tak bude mnoho atypických prvků.
„Zasazení prodejny do těchto unikátních prostor je pro nás výzvou a věříme, že nová prodejna zjednoduší život především rezidentům přilehlých čtvrtí, ale také zaměstnancům a návštěvníkům centra hlavního města, kteří nemají ve svém bezprostředním okolí přístup k obchodu s potravinami,“ uvedl mluvčí Lidlu Tomáš Myler.
Prodejna bude na unikátní adrese
Budovu na rohu ulic Na Příkopě a Panská zhruba před deseti lety zrekonstruovaly společnosti Immofinanz a Lordship. Nabízí obchodní a kancelářské prostory a také podzemní parkoviště. V minulosti na tomto místě stál dům zvaný U tří lip, kde v roce 1862 zemřela spisovatelka Božena Němcová. Ve 30. letech minulého století ho nahradila nová stavba, která se stala ústředím České průmyslové banky.
Mezi 68 nejdražšími ulicemi světa Na Příkopě v roce 2019 obsadila 18. příčku. Nejvyšší roční nájemné za metr čtvereční činilo 72.190 korun. V roce 2018 ulici Na Příkopě patřilo 19. místo, o rok dříve 22.
Lidl na konci roku 2019 oznámil, že kvůli nedostatku pozemků v centrech velkých měst se zaměří na přestavby stávajících budov, kam bude nové prodejny umísťovat. Společnost v tuzemsku v současné době provozuje 289 obchodů.
Psali jsme
V pondělí 14. února předali zástupci iniciativy Zálohujme.cz Tomio Okamurovi, jakožto předsedovi Petičního výboru Poslanecké sněmovny Parlamentu ČR,…
Psali jsme
Zeptali jsme se velkých nákupních řetězců, jak se změnilo chování zákazníka od začátku letošního roku. Finanční situace běžných domácností…
Tagy
Speciály