foto: Patrik Pašek, PrahaIN.cz/Dálkový ovladač, ilustrační foto
V pondělí 10. března do českých domácností vstoupila novinka s názvem Oneplay. Ta zahrnuje streamovací platformu Voyo a O2 TV. Ihned po oznámení se množily otázky spotřebitelů a obě společnosti jimi byly doslova zahlceny, řada lidí si nebyla jistá, co to pro ně znamená. Hned první den po spuštění si stěžují na to, že ani jedna služba nefunguje.
Společnost O2 i Voyo informovaly své předplatitelé o novinkách e-mailem. Češi prý v oblasti televizní zábavy čelí neustálému přepínání mezi různými platformami, spojením Skupiny Nova o O2 tak má vzniknout to nejlepší ze streamingu a televize na jednom místě.
Slučování začalo o půlnoci z neděle na pondělí 10. března. „Převod zákazníků O2 TV na Oneplay bude probíhat postupně. Do Oneplay budeme zákazníky O2 TV převádět v následujících cca 3 měsících. Už dnes se ale mohou do Oneplay přihlásit a seznamovat se s novým prostředím. Stačí použít přihlašovací údaje jako pro O2 TV a mohou se seznámit s novým prostředím i obsahem, který jim spojení O2 TV a Voya přinese. Přístup do obou platforem budou mít zákazníci O2 až do samotného data přechodu. Přesný termín, kdy budou jejich služby převedeny, se dozví měsíc předem. Pošleme jim e-mail nebo dopis, kde vše přehledně uvedeme, a ještě jim pro jistotu pošleme i SMS, aby jim tato komunikace neutekla. Dozví se tam datum přechodu, konkrétní tarifní plán i cenu. Pokud jim vybraný tarifní plán nebude vyhovovat, mohou si ho po převodu kdykoli změnit,“ vysvětlila pro PrahaIN.cz Veronika Zachariášová, tisková mluvčí O2 Česká republika.
Psali jsme
ROZHOVOR: „Občas můžeme vidět na obrazovkách naprosté dno. Otřesným příkladem je třeba pořad Výměna manželek. Tam si lidé nahlížejí i do záchodu.…
Server error
Lidi po celé republice však hlásí hned první den problémy. „Chtěl jsem se přihlásit a po vyplnění mi systém nahlásil Server error. Asi za hodinu jsem to zkusil znovu a hlásilo mi to: Chybu jsme zaznamenali a naši vývojáři už pracují na opravě. Když se mi pak podařilo dovolat na infolinku, řekli mi, že problém je na jejich straně a že mám vydržet,“ sdělil redakci čtenář, který nás na problém upozornil.
Na Facebooku na totožné problémy upozorňují desítky uživatelů jak Voyo, tak i O2. Hlášky se opakují: Server error či chyba systému. O2 se v komentářích nevyjadřuje, Voyo zmínilo, že při právě probíhající migraci může docházet k výpadkům a chybám.
Podle O2 ale k žádným problémům nedochází. „Naši zákazníci mohli sledovat obsah v O2 TV bez jakéhokoli výpadku po celý den. Přihlášení do Oneplay uvolňujeme pro zákazníky postupně tak, abychom zajistili hladký přechod i přes velký nápor,“ uvedla pro PrahaIN.cz Veronika Zachariášová.
Ta také zmiňuje, že pokud na termín zákazníci nechtějí už déle čekat, mohou se na společnost O2 obrátit prostřednictvím webového Moje O2 nebo v kterékoli O2 Prodejně. „Kolegové je převedou přednostně,“ říká Zachariášová.
Mezi lidmi se často objevuje otázka, co má dělat ten, kdo si platí obě služby samostatně. „Je jen na zákaznících, od kterého poskytovatele budou chtít Oneplay využívat. U O2 mohou mít službu výhodněji. V případě, že mají u O2 mobilní tarif placený na fakturu, tak jim ke klasické ceně služby Oneplay přidáme i slevu v rámci O2 Spolu. Finální cenu jim dáme vědět měsíc před změnou O2 TV na Oneplay. Zároveň, pokud mají běžný účet u Air Bank a splní podmínky, mohou na Oneplay čerpat cashback 300 korun v rámci světa výhod Unity,“ uzavírá tisková mluvčí.