foto: Jan Holoubek, PrahaIN.cz/Fronta, ilustrační foto
Videa z amerického obchodního řetězce Target oběhla začátkem roku snad všechny sociální sítě. Zachycují obrovské davy zájemců, kteří se doslova perou o speciální růžový nerezový termohrnek značky Stanley. Poptávka po těchto hrncích prý roste i v České republice.
O chaosu, který hrnečky Stanley způsobily téměř na celém území USA, informoval například Time.com. Jak uvádí, mělo jít o speciální limitované edice Stanley v barvách Cosmo pink a Target red, které americký řetězec vydal 31. prosince 2023 jako součást takzvané Galentine’s collection.
O obrovském zájmu ze strany nakupujících není pochyb. Důkazem může být obrovské množství videí, zejména ze sociální sítě TikTok, opatřených hashtagem StanleyTumbler. Kromě chaosu přímo v obchodech byly hrnky rychle vyprodány i v internetovém prodeji.
Druhá limitovaná edice opět zbořila obchody
Netrvalo ale dlouho a oblíbená značka hrnků přišla s další limitovanou edicí. Tentokrát ve spolupráci s kavárenským gigantem Starbucks. V prodejnách Target a Starbucks se termohrnky v barvě Winter pink, které se měly stát oslavou zimního menu, objevily poprvé 3. ledna.
Následovalo opět naprosté šílenství, které vedlo v téměř okamžité vyprodání všech dostupných kusů ve všech amerických státech. Podle deníku People navíc Starbucks uvedl, že další kusy už do prodeje nepůjdou.
I díky této informaci se tak limitované růžové hrnky o objemu 40 ouncí, tedy asi 1,1 litru, objevují na internetových prodejních portálech za výrazně přemrštěné ceny. Původní cena je asi 50 amerických dolarů, tedy zhruba 1.150 korun, na portálech jako je eBay, je ale možné najít i nabídky blížící se 200 dolarům, tedy více než 4,5 tisícům korun.
Psali jsme
Fronty před obchody s potravinami patřily kdysi dávno k dennímu koloritu totalitního režimu a dnes na ně vzpomínají pouze pamětníci. Téměř…
Do Evropy limitované edice nejdou, hrnky se prodávají za 1.260 korun
Na oficiálním e-shopu společnosti Stanley pro evropský trh se podobný hrnek o stejném objemu i tvaru prodává za 1.260 korun. Na výběr je ze čtyř barev. Výrobce k produktu uvádí, že je hrnek vyroben z 90 procent recyklované nerezové oceli a je určen do práce, na cvičení i na výlety.
Vakuová izolace slibuje udržení studeného nápoje až po dobu 11 hodin a dokonce až 2 dny v případě ledu. Teplý by měl nápoj vydržet 7 hodin. Výhodou má být i víčko, které obsahuje otočný kryt se třemi polohami tak, aby držel na místě brčko a zabránil vylití.
Zájem roste i v České republice
Výrobky společnosti Stanley prodává v České republice například Datart. Na to, jestli jsou termohrnky oblíbené i u českých zákazníků, jsme se proto zeptali tiskové mluvčí obchodu Petry Psotkové.
„Můžeme říci, že jsme rovněž zaznamenali zvýšený zájem o produkty značky Stanley. U zákazníků je v oblibě nejvíce Termohrnek STANLEY Classic 470 ml verze 2.0 v černé barvě, dále pak termosky Stanley Adventure, nebo termosky Stanley Classic. Je zřejmé, že zákazníci chtějí kvalitu a nemají problém si připlatit za kvalitní provedení výrobků značky Stanley,“ uvedla Psotková pro PrahaIN.cz.
Obchod ale nenabízí ony hrnky s brčkem, o které je v USA tak velký zájem. I u nás se však objevují na internetových prodejních portálech. Řada inzerátů je k nalezení například na platformě Vinted. Hrnky v různých barvách jsou tu k dispozici za cenu zhruba 1.700 korun, většinou se navíc dle prodávajících jedná o úplně nové kusy.