foto: Jakub Mračno, PrahaIN.cz/Praha turistická, ilustrační foto
Společnost Prague City Tourism (PCT) odhaduje že do hlavního města dorazí na vánoční svátky až půl milionu návštěvníků, což představuje 75 % stavu z roku 2019. Vánoční turistickou sezonu chce PCT aktuálně podpořit digitální kampaní v zahraničí. Finanční náklady dosáhnou výše 700 tisíc korun a společnost ji bude poprvé hradit pouze z vlastních zdrojů. Rostoucí čísla návštěvnosti v metropoli potvrzuje i zkušenost z pražských hotelů.
Prague City Tourism uvádí ve své tiskové zprávě, že kampaň poběží v zemích, které sousedí s Českem a dále v Nizozemí, Německu a Španělsku. Dostupná data specialistů z PCT navíc potvrzují, že se úspěšně daří nahrazovat výpadek tradičních návštěvníků z Ruska například tuzemskými hosty nebo cestovateli z Nizozemí, Německa a Polska.
„S očekáváním jsme tento rok vyhlíželi čísla počtu cestovatelů, kteří do metropole zavítají s ohledem na dobíhající pandemii a válečný konflikt na Ukrajině. Podle aktuálních dat jsme na 70 až 75 % roku 2019 - to je pro město ideální stav vzhledem k přehuštění metropole turisty z minulých let,“ popisuje předseda dozorčí rady Prague City Tourism Petr Zeman s odkazem na nadměrný růst turismu v nedávné minulosti.
„Navíc je vidět, že zacílením na jiné zdrojové trhy jsme úspěšně dokázali nahradit absenci turistů z Ruska,” dodává Zeman.
Psali jsme
Počet domácích turistů, kteří navštívili hlavní město, se ve srovnání s obdobím před pandemií covidu-19 navýšil meziročně oproti roku 2019 o 32…
Aktuální vánoční kampaň vychází z dat získaných letos v létě během kampaně Stay in Prague, která měla nejlepší výsledky v sousedních zemích a dále v Nizozemí, Španělsku a Itálii. Zahraniční turisté mohou také na nově připravené webové stránce najít veškeré informace týkající se vánoční Prahy, trhů nebo jednotlivých akcí.
V rámci vánoční kampaně je připravena i varianta pro tuzemské návštěvníky hlavního města, která je láká na unikátní magickou atmosféru prosincové Prahy a program propagující tradiční a autentický způsob slavení Vánoc.
Návštěvnost hotelů roste
Akciová společnost CPI Hotels je z pohledu pokojové kapacity největší hotelovou skupinou v Česku čítající 25 hotelů. V Praze mimo jiné provozuje pod značkou Clarion tři hotely.
Její zástupce na dotaz redakce PrahaIN.cz uvedl, že rezervace pokojů na vánoční období dosahuje aktuálně v průměru 60 % naplněnosti.
„V meziročním srovnání jde samozřejmě o velký nárůst. V roce 2020 bylo zavřeno a v roce 2021 jsme byli na Vánoce otevřeni v částečném lockdownu při 10 % obsazenosti. Každopádně oproti roku 2019 je to nyní přibližně o 25 % méně,“ sdělila pro PrahaIN.cz Eliška Mrázová, MICE Sales Manager z Clarion Congress Hotel Prague a dodala, že nejvíce návštěvníků do hotelu přijíždí z Německa, Řecka, Bulharska a států z Balkánského poloostrova.