Velká Chrchle zabodovala. Závidí nám ji i v Brně

19. 01. 202214:04
Velká Chrchle zabodovala. Závidí nám ji i v Brně
foto: Jakub Mračno, PrahaIN.cz/Reklamní kampaň MHMP

Reklamní kampaň na podporu očkování, kterou pro pražský magistrát zdarma vytvořila agentura DDB Prague, sbírá pozitivní ohlasy u odborníků i veřejnosti. Slovní hříčky jako Virohrady, Stěrminál nebo Velká Chrchle bodují i v Brně.

Pražská kampaň na podporu očkování se stala jednou ze dvou nejlepších reklamních kampaní roku 2021. Vizuály se slovními hříčkami, které parodují názvy pražských čtvrtí a památek v duchu covidové pandemie a upozorňují tak na potřebu očkování, zabodovaly u reklamních odborníků serveru mediar.cz. Společně s kampaní online obchodu rohlik.cz se umístila na děleném prvním místě dlouhodobé ankety Reklamní katovna, která hodnotí mediální počiny roku 2021.

Závidí až v Brně

„Tak tuhle kampaň Pražákům závidíme i v Brně. Slovní hříčky? Vizuál? Myšlenka? Boží. Jen je škoda, že to přišlo až v době masového očkování,“ hodnotí na serveru mediar.cz Michaela Oulehla z agentury Cognito.

„Dobré nápady nejčastěji vznikají z iniciativ agentur, v režimu pro bono a poté, co se sotva ohřejí na pár plochách, zamíří do soutěží reklamní krásy. Tuhle kampaň ale agentura nikam mimo Česko nepřihlásí, takže jí podezřívám z čistých úmyslů. Nebo jsem naivní,“ ptá se tamtéž Tomáš Mrkvička z Publicis Groupe.

Odlehčit situaci situaci se vyplatilo

Podle magistrátu bylo smyslem kampaně odlehčeným způsobem motivovat veřejnost k očkování proti covidu-19 a zacílit přitom především na tehdy málo proočkované mladší věkové skupiny. Kampaň byla podle informací PrahaIN.cz vedena jako nízkonákladová a počítala s rozpočtem přibližně 300 tisíc korun.

„Hned, jak jsme začali s komunikací ohledně očkování proti covidu-19, věděli jsme, že chceme jednak poskytovat ověřené a aktuální informace k očkování, což činíme skrze webové stránky ockovani.praha.eu, kde aktuálně registrujeme už téměř milion návštěv, zároveň jsme ale nechtěli veřejnost strašit. Proto nám byl odlehčený styl založený na přesmyčkách velice blízký a jsme rádi, že to tak vnímali i Pražané, neboť jsme zaznamenali množství pozitivních reakcí na sociálních sítích, a nyní tuto formu ocenili také odborníci,“ uvádí v tiskové zprávě ředitelka magistrátního odboru médií a marketingu Jana Berková.

Podle primátora Zdeňka Hřiba (Piráti) kampaň přinesla vedle pozitivních ohlasů i reálná čísla.

„Největší odměnou je pro město především vysoká proočkovanost Pražanů. Podle datové platformy Golemio a vládních dat je hlavní město jedním z regionů s nejvyšším podílem lidí s ukončeným očkováním. Věřím, že kromě kvalitních kampaní k tomu přispěl i informační web ockovani.praha.eu,“ uvedl Hřib.

Lidé byli otrávení," říká šéf reklamky

„Od nasazení první kampaně v únoru se toho mnoho změnilo. Cítíme, že lidé jsou už unavení a otrávení, a proto jsme se společně s magistrátem rozhodli místo velkých emocí přijít s něčím odlehčeným. Jelikož je komunikace určená přímo pro Prahu, zamysleli jsme, jak z toho vytěžit a oslovit její obyvatele efektivněji kampaní šitou jim na míru,“ přiblížil vítěznou kampaň na mediar.cz Darko Silajdžić, šéf DDB Prague.

Konkrétně kampaň v nadsázce ukazovala, jak se Praha v době pandemie a následných lockdownů proměnila a že očkování je jedním ze způsobů, jak docílit toho, aby lidé mohli v hlavním městě znovu žít jako dřív.

„Kampaně veřejného sektoru vyžadují vždy specifický přístup, protože většinou řeší problém ve společnosti. Tato kampaň není výjimkou. Téma covidu a očkování je velmi citlivé, a jak všichni můžeme vidět, názorově rozděluje společnost. My v DDB věříme, že nenásilná forma exekuce s nadhledem, vtipem a samozřejmě s jasným vzkazem, je jediná správná cesta. Ocenění, která kampaň postupně sbírá, jsou pro nás pomyslnou třešničkou na zvyšujícím se procentu naočkovaných lidí,“ vysvětluje Jan Faflík, Chief Executive Officer agentury DDB Prague.

Potěšilo i vánoční pokračování

Kampaň pokračovala i vánočními vizuály typu Sáňkovačka, Koulovačka, Testovačka nebo Slunečník, Měsíčník, Kapesník a podobně. I ta si získala oblibu Pražanů. „Je to vtipné, přitom nijak extrémní. Myslím, že se k tématu pandemie trocha odlehčení hodí. Přitom je jasné, o co jde,“ řekla PrahaIN.cz Nikola Marková, která sama pracuje v reklamní agentuře.

 

Tagy

Speciály

Kudy kráčel zločin
Tajnosti slavných