Velký dodavatel zmrzlin: Není to dobré. Na kornout zdarma mohou děti zapomenout

29. 06. 202314:42
Velký dodavatel zmrzlin: Není to dobré. Na kornout zdarma mohou děti zapomenout
foto: Patrik Pašek, PrahaIN.cz/Zmrzlina, ilustrační foto

Centrum města, koupaliště, podél silnic a na mnoha dalších místech lze narazit na stánky se zmrzlinou. Letošní odbyt ale není zrovna ideální, je dokonce výrazně slabší oproti minulým sezonám, jak přiznal obchodní zástupce jednoho z největších hráčů v tomto odvětví.

Redakce na toto téma hovořila s Bohumilem Štěpanovským ze Zmrzky Tatra, která vyrábí zmrzlinové směsi, ledové tříště i kornouty a patří pod značku vyrábějící mléčné výrobky.

Letošní slabé prodeje dává za vinu zvýšeným cenám všeho.

„Sezona je poznamenaná cenami. Všechno je podstatně dražší. Dražší směsi. I kornouty, jejichž cena se během tří let zvýšila snad o sto procent. To už není jako dříve, kdy to obsluha rozdávala dětem zadarmo, teď už to prodávají. Zmrzlinu tak musí zdražovat i prodejci, skoro všude už je za čtyřicet pět korun. To už si pak rodina s několika dětmi rozmyslí,“ popsal serveru PrahaIN.cz obchodní zástupce Zmrzky Tatra Štěpanovský.

„Je to slabší. Výrazně slabší. Velcí prodejci zmrzliny, co brali například dva metráky měsíčně, nyní berou třeba jen sto kilo. Ten odbyt totiž není takový,“ dodal.

Netáhne ani ledová tříšť

Podle něj ve snížení odbytu nehraje roli pouze počasí. Jak uvedl, bylo i hůř. Nejvýznamnějším faktorem je opravdu primárně cena.

Nejoblíbenější zmrzlinou je pak samozřejmě ta s vanilkovou příchutí. „Padesát procent minimálně. Pak ovocné, a to jahoda a malina. Oblíbená je i čokoláda, ale to už je minimum.“

Co ale v současnosti prý moc neláká, je ledová tříšť. I to souvisí s úbytkem prodeje.

„Musí to být prodejce, který má hodně zákazníků. A také je na dobrém místě. Menší prodejci, třeba na vesnicích, když si dají do nabídky ještě ledovou tříšť, tak často přichází o kšeft na zmrzlině. Lidé si koupí buďto jedno anebo druhé,“ říká Bohumil Štěpanovský.

Také dodává, že právě na tuto sladkou pochoutku je nutné teplé počasí, ideálně třicet stupňů Celsia a více. Zmrzlina se totiž podle něj dokáže prodávat, i když je venku pod mrakem.

„Zaslechl jsem také, že mnoho stánkařů, kteří jsou třeba blízko školy, se těší, až skončí prázdniny. Že pak mají největší kšefty, když se děti vrátí do škol. Ale to samozřejmě záleží na místě, je to různé,“ uzavřel obchodní zástupce Zmrzka Tatra.

Podobná situace je podle našich informací i u dalšího velkého dodavatele, kterým je Česká zmrzlina z Opočna. Letošní prodeje jsou prý zatím pod těmi loňskými. 

 

Tagy

Speciály

Kudy kráčel zločin
Tajnosti slavných