foto: Georgi Bidenko, PrahaIN.cz/Supermarket Lidl
Nedávno PrahaIN.cz informovala o několikamilionové útratě Kralup nad Vltavou, které nakoupily dárkové poukázky do obchodního řetězce Lidl, podívali jsme se i na jiné subjekty, jež si karty v milionových hodnotách také objednaly.
Jedním z nich je například Fakultní nemocnice Královské Vinohrady. Při pohledu do veřejně dostupného registru smluv jde zřejmě o největší částku, kterou jsme nalezli.
Celkově šlo o 3.330 karet po pěti stovkách. Předpokládaná cena je 1.665.000 korun bez DPH. Objednávka byla vystavena 20. prosince roku 2022.
„V případě akceptace této objednávky žádáme o vystavení faktury a zaslání dárkových karet v nejkratším možném termínu,“ stojí přímo v objednávce.
Na karty jsme se ptali přímo v nemocnici.
„S ohledem na to, že se nám podařilo tuto částku ušetřit při nákupu surovin do stravovacího provozu, bylo rozhodnuto, že ji využijeme jako benefit a vánoční dárek pro zaměstnance. Každý jeden tak obdržel poukázku v hodnotě 500 korun na nákup dle vlastního výběru,“ uvedla pro PrahaIN.cz tisková mluvčí vinohradské nemocnice Tereza Romanová.
Nemocnice je blízko Lidlu na Vinohradské. Autor: PrahaIN.cz
Volba řetězce pak prý zcela logicky padla na prodejnu Lidl, která se nachází v blízkosti areálu nemocnice. „Většina zaměstnanců ji navštěvuje při cestě do nebo z práce. Poukázku však mohli využít v celém řetězci,“ dodala Romanová.
Lidl a další
PrahaIN.cz o této pobočce několikrát psala. Téměř každý den se před ní ještě před otevřením tvoří velké fronty. A nejde jenom o seniory. Před Lidlem stojí všechny věkové kategorie.
Psali jsme
Je pár minut před sedmou ranní. Z tramvaje na Želivského vystupuje hrstka lidí. Většina z nich pokračuje dál metrem, jinak jsou chodníky prázdné.…
Do obchodu jsme se v minulosti vydali také a obsluhy se ptali, zda je normální, že na otevření čeká podobné množství lidí. „Takhle je to každý den, pondělí a čtvrtky je jich ještě víc. V obchodě se ale rozprostřou, ani u pokladen se netvoří fronty,“ sdělil nám zaměstnanec.
Po vydání výše popsaného článku jsme byli upozorněni, že jde z velké části právě o zaměstnance nemocnice, kteří si před nástupem do práce chtějí nakoupit.
Podívali jsme se i na další obchodní řetězce, zda prodávají městům dárkové karty pro své zaměstnance. Ačkoliv je Lidl v tomto směru zřejmě nejoblíbenější, nejde jenom o něj.
Například město Židlochovice zvolilo Penny, za 274 tisíc nakoupilo 274 poukázek v hodnotě tisíc korun. Město Tišnov zase pravidelně nakupuje poukázky u Alberta. V listopadu 2021 za 129 tisíc, o rok později 130 poukázek a minulý rok 131. Ve všech případek zvolil tisícovku. Chrudim zvolila Tesco, za 84 tisíc nakoupila 168 poukázek po pětistovce.