Vybíral peníze z bankomatu. Žádné mu nevydal, z účtu ovšem zmizely

03. 12. 202205:32
Vybíral peníze z bankomatu. Žádné mu nevydal, z účtu ovšem zmizely
foto: Vít Hassan pro PrahaIN.cz /Bankomat České spořitelny

PrahaIN.cz před několika dny informovala o vkladovém bankomatu v Lounech. Přijal 75 tisíc korun, které ale nezaúčtoval celé. Banka klientovi nakonec poslala 73 tisíc. Následně se na redakci obrátila vyučující. V Mělníku vložila 212 tisíc korun na školní zájezd, transakce neproběhla, bankomat kartu nevrátil, stejně jako spolknul téměř čtvrt milionu. Své peníze nakonec zpět získala.

Nyní se na redakci obrátil čtenář, v jehož případě nehrál hlavní roli vkladový bankomat, nýbrž výběrový.

Muž, který nás oslovil, je klientem Komerční banky, ale vybíral z bankomatu České spořitelny. Konkrétně šlo o bankomat v Trutnově. 

„Bankomat mi po zadání výběrové částky čtyři tisíce vytiskl lístek s oznámením, že tuto transakci nelze provést z důvodu nedostatečného zůstatku na účtu,“ sdělil s tím, že na jeho účtu byl v té chvíli dostatek finančních prostředků.

Vydal se tedy do Komerční banky, kde chtěl zjistit, co se stalo. Tam mu bylo sděleno, že transakce byla zaúčtována, a i přes to, že bankomat peníze nevydal. Z účtu byly finance odečteny.

„Obě banky si mě v ten den přehazovaly jak horký brambor s tvrzením, že žádost o reklamaci musí udělat banka, kde je veden účet. V druhé bance mi zase tvrdili, že naopak v té, které patří bankomat,“ popisuje muž pro PrahaIN.cz.

Urgence

Reklamace nakonec proběhla v České spořitelně.

„Avšak po mých urgencích mi od České spořitelny bylo oznámeno, že v jejich kartovém systému je uvedeno, že bankomat peníze skutečně nevydal a problém tedy musí být na straně Komerční banky,“ popisuje muž událost, která se odehrála v úterý 15. listopadu.

Na konkrétní případ jsme se zeptali v obou zmíněných finančních institucích.

„S takovouto situací se u našich klientů nesetkáváme,“ sdělil nám nejdříve tiskový mluvčí České spořitelny Filip Hrubý.

Následující den se ozvala Jiřina Jančíková z oddělení externí komunikace. „Pokud chce cizí klient vybrat hotovost z našeho bankomatu, komunikujeme prostřednictvím kartové asociace s vydavatelem karty, že tento konkrétní klient chce vybrat částk. Od vydavatele karty nám přijde odpověď, zda máme částku vyplatit, nebo transakci zamítnout. O provedení transakce tedy nerozhodujeme my, Česká spořitelna, ale vydavatel karty, jehož pokyny plníme,“ sdělila pro PrahaIN.cz Jančíková.

Situace, která se odehrála v Turnově, je prý zcela výjimečná i podle Komerční banky.

Šťastný konec

„V žádném případě ale nedojde k tomu, že by klient o peníze přišel a na výpisu odečtená platba bude stornována. V případě nejasností u transakcí prováděných platební kartou klientům doporučujeme, aby se obraceli na linku pro platební karty: +420 955 512 230,“ sdělil pro naši redakci Michal Teubner z oddělení komunikace Komerční banky.

Celý příběh má  šťastný konec.

Dne 18. listopadu měl muž na svém účtu v Komerční bance celou částku zpět.

„Je ale k udivení, že se v dnešní době taková situace může stát a trvalo tři dny, než se záležitost napravila, a to až po mých urgencích a časovém úsilí,“ dodal na závěr čtenář našeho serveru. 

Tagy

Speciály

Kudy kráčel zločin
Tajnosti slavných