Výsledky ankety Nejdůvěryhodnější značky roku 2023 nepřekvapí

13. 11. 202311:17
Výsledky ankety Nejdůvěryhodnější značky roku 2023 nepřekvapí
foto: Georgi Bidenko, PrahaIN.cz/Vlak, ilustrační foto

Vítězství v anketě Nejdůvěryhodnější značka 2023 v kategorii Poskytovatel dopravních služeb patří opět Českým drahám. Od roku 2018, kdy byla dopravní kategorie do ankety zařazena, zatím národní dopravce zvítězil vždy.

Devátý ročník ankety Nejdůvěryhodnější značka 2023 vybíral z téměř 900 značek nominovaných na základě prodejů. Hodnocení se ujaly 4 tisíce českých spotřebitelů. Každá kategorie pak přinesla jednoho vítěze. O svém úspěchu informují České dráhy v tiskové zprávě.

Nezávislá anketa zahrnuje každoročně značky napříč všemi oblastmi života. Od služeb přes výrobce a prodejce až po lékárenské produkty nebo právě dopravu. Letos se bojovalo celkem v 92 kategoriích. Deset z nich bylo nových, reagujících na situaci ve společnosti a na trhu.

České dráhy si svoji pozici drží už od roku 2018

V některých kategoriích se mezi oceněnými značkami každoročně objevují nováčci, jinde si vítězové svoji pozici drží již několik let. České dráhy spadají do druhé kategorie, protože se jim daří pravidelně umisťovat již od roku 2018.

„Jsme rádi, že se mezi oceněné značky řadí i České dráhy a velmi si vážíme důvěry našich zákazníků,“ uvedl Michal Krapinec, předseda představenstva a generální ředitel Českých drah, a dodal: „Po našich nedávných mezinárodních úspěších je pro nás obzvlášť potěšující získat ocenění i na domácí půdě. Titul Nejdůvěryhodnější značka 2023 v kategorii poskytovatelů dopravních služeb vnímáme jako důkaz, že naše služby a zlepšování zákaznické spokojenosti jsou ceněny nejen na mezinárodní, ale i na domácí úrovni. Je to zároveň závazek budoucna – slib, že budeme i nadále pracovat na tom, abychom byli pro naše zákazníky férovým a spolehlivým dopravcem. Současně bych chtěl poděkovat všem našim zaměstnancům, kteří jsou skutečným základem tohoto úspěchu.“

Češi milují retrobrandy

Jak informuje tisková zpráva ankety, Češi milují své retrobrandy a velké množství vítězů tak nebylo překvapivých. Z dalších vítězů lze zmínit například společnosti ETA, Kostelecké uzeniny, Škoda auto, Pilsner Urquell, Rowenta, Lego, Kofola, Nivea, Rohlík.cz, IKEA, Lidl, Foodora, Zásilkovna nebo Čedok. Všechny vítězné firmy mohou ve své komunikaci používat označení a logo Nejdůvěryhodnější značka 2023.

„Ocenění Nejdůvěryhodnější značka má tu přednost, že se otevírá všem značkám na trhu, které zastávají ve své kategorii významné místo. Žádné téma zde není tabu, protože jedině tak lze objektivně popsat nákupní chování a změny ve společnosti. I proto jsme nově otevřeli kategorii Prodejci erotického zboží, kde zvítězila značka Růžový slon. Tady bych rád ocenil snahu této značky o odtabuizování tématu sexu, který, ač se o tom veřejně nebavíme, má velký vliv na naše psychické zdraví a tím pádem nepřímo i kvalitu života každého z nás,“ uvádí Lukáš Matějka, manažer marketingové skupiny pořádající společnosti Atoz Marketing Services.

Národní dopravce letos v soutěžích boduje

Národní dopravce už letos bodoval také v prestižní mezinárodní soutěži World Passenger Festival 2023. Mezi téměř čtyřiceti nominovanými státními i soukromými dopravci zabodoval v kategorii palubního servisu. Ocenění se snaží vyzdvihnout ty, kteří pozitivně ovlivňují životy cestujících v odvětví, které je jinak spíše kritizováno. Nominovaní byli proto vybráni na základě informací ze sociální sítě X.

Tato sociální síť je ale často místem pro vyjádření negativní zpětné vazby. Podle informací z webu fóra se však při udělování nominací dával důraz zejména na úroveň celkové pozitivity s daným dopravcem. Musela být prokázána významná míra pozitivity v příslušných kategoriích a jasné shromáždění relevantních dat, které odrážejí pozitivní zkušenosti opravdových cestujících.

Tagy

Speciály

Kudy kráčel zločin
Tajnosti slavných