foto: Rudolf Komár, PrahaIN.cz/Logo LIDL
Nedávno naše redakce informovala o boji řetězců v Polsku. Biedronka rozeslala svým zákazníkům hromadnou zprávu, kde porovnávala své ceny s údajně drahou konkurencí. Tou měl být Lidl, který nedlouho předtím formou reklamního sdělení informoval o vítězství 3:0 právě nad Biedronkou. Že je prý Lidl výhodnější, se nyní dočteme v každém letáku. Podobného boje jsme si všimli i v Česku.
U poboček Lidlu jsme zaregistrovali billboard s nápisem, že Lidl griluje ceny a nad Penny vede 4:0. „Již počtvrté vyšel srovnávací nákup suverénně nejlevěji v Lidlu,“ píše se dál.
Podrobnosti jsme našli na webových stránkách Lidlu. Ten provedl 10. dubna srovnávací nákup jednatřiceti běžných produktů primárně privátních značek. Nechyběly ani ty tradiční. Žádný z výrobků prý nebyl v akci a nebyla použita ani žádná věrnostní karta.
„Cílem srovnání přitom nebylo ověření jednotkové ceny například za jeden kilogram, ale cenu na účtence za konečný nákup, jak ji platí i běžný zákazník. Společnost Lidl proto pro zachování maximální objektivity do předmětného srovnání zahrnula jen ty výrobky, jejichž hmotnost/velikost/objem byly v obou prodejnách shodné, a tedy vzájemně porovnatelné. Lidl postupoval jako běžný spotřebitel, a proto u některých produktů zakoupil celé balení,“ informoval Lidl. To se týkalo například balíku vod, dále piva a coly.
Psali jsme
Kofola patří k jednomu z nejznámějších a nejpopulárnějších českých nápojů. Popularitu ovšem nemá pouze na našem trhu. Věnovali jsme se ji i v…
Pití i jídlo
Nákup obsahoval například sýr Cottage, bonboniéru, anglickou slaninu, Tvaroháčka, Magi, zelí, Birrel nebo ledový čaj.
Nákup vyšel v Lidlu levněji o 40,70 korun. Nejvyšší rozdíl byl u pití, jen na balíku Freeway Coly, šesti Birellech a dvou balení ledového čaje Lidl „nahnal“ 24,60 korun. Šlo samozřejmě o nejvyšší částky, položky byly cenově rozdílné v řádech haléřů.
Stejné srovnání proběhlo také v březnu, lednu a říjnu minulého roku. Právě z těchto nákupů vyplývá vítězství 4:0.
Penny je výhodnější, tvrdí řetězec
„Marketingové kampaně konkurenčních řetězců nekomentujeme. To se týká i případů, kdy si některý z nich vybere nějakou v danou chvíli pro sebe výhodnou malou skupinu produktů pro cenové nebo jiné srovnání,“ uvedl pro PrahaIN.cz Tomáš Kubík, tiskový mluvčí Penny.
Ten také dodává, že pravidelně monitorují celý trh. „A víme, že nabídka Penny vychází dlouhodobě nejvýhodněji. Naši zákazníci tyto nízké ceny oceňují a jsou jedním z důvodů rostoucího zájmu o nákupy v Penny,“ uzavírá Kubík.
Penny ale není prvním, koho si Lidl pro své srovnání vybral. Již dříve nákupy porovnával s Albertem, kde také uvedl, že je levnější.
Před časem pro změnu on-line prodejce Rohlík tvrdil, že jeho ceny jsou výhodnější oproti konkurenci, kdy mínil Tesco. To reagovalo kampaní „Nenechme se opít“ s kresbou pečiva. Případ skončil u soudu.