foto: Jan Holoubek, PrahaIN.cz/AlzaBox, ilustrační foto
V polovině roku 2023 společnost Alza informovala zákazníky o rozšíření jedné ze svých klíčových služeb. „Do půlnoci objednáš, ráno v AlzaBoxu máš,“ stálo v e-mailu pro média, který redakce PrahaIN.cz dohledala.
Současnost ovšem očima několika klientů vypadá jinak. Jsou tři, všichni bydlí v hlavním městě České republiky a všichni se na nás obrátili v posledních osmačtyřiceti hodinách se stejnými potížemi. Ačkoli včas objednali vánoční dárek, ani po dlouhém čekání se jej nedočkali. Z uvedené trojice jsme se spojili se zákaznicí ze Žižkova, ta nám kromě přesných údajů poskytla i detaily objednávky.
„Ve čtvrtek 19. prosince jsem po 21. hodině udělala objednávku. Velký problém byl už s vybráním boxu na doručení. Vybírala jsem tedy ze tří míst, po kliknutí ale vždycky naskočilo, že termín byl mezitím obsazen. To jsem zkoušela několikrát, vždy v nabídce doručíme do 20. prosince. Potom však po zakliknutí obsazeno. Nakonec jsem tedy zvolila obchodní centrum Flora, protože bydlím pod náměstím Jiřího z Poděbrad, s doručením do soboty do 12:00,“ uvedla nám právě v sobotu těsně po obědě. Na místo se vypravila, ovšem zbytečně.
O hodinu později doplnila: „Je 13:09, uhrazená objednávka tam není, nepřišla omluva, ani nový termín doručení, tak vůbec nevím, co mám dělat,“ sdělila redakci.
„Předvánoční období je každý rok logisticky náročné, ale letos je objem objednávek mimořádný. Velmi nás mrzí, pokud se zásilka zpozdila během přepravy. Abych mohla celou věc prověřit a ověřit, zdali se na zboží vztahovala služba Do půlnoci objednáš, ráno v AlzaBoxu máš, potřebovala bych, prosím, znát číslo objednávky,“ sdělila redakci tisková mluvčí.
Nikde nic není
Podle tiskové mluvčí Alzy Elišky Čeřovské společnost aktuálně vyřizuje tisíce objednávek a velmi záleží na tom, zda bylo zboží na skladě, nebo u dodavatele. Pokud je na skladě ve společnosti Alza, je situace snazší.
„Zákazníci mohou objednávat zboží, které máme v Alze skladem, s doručením do Vánoc až do 22. prosince, a to včetně. Tento termín platí pro možnosti doručení do AlzaBoxů a naší pobočkové sítě,“ sdělila nám Čeřovská. Znovu ale upozorňuje, že se musí jednat o zboží, které má společnost skladem.
„Na webu Alzy jsme tradičně spustili službu Vánoce? Stíháme!. To znamená, že u dopravy, u které doručíme objednávku do Štědrého dne, je v košíku, při zvolení dopravy a platby, uveden symbol vánočního stromku. Při výběru AlzaBoxu pak na webu Alza.cz zákazník vidí všechny klíčové informace ještě před dokončením objednávky: Termín doručení zboží. Termín vyzvednutí, včetně informace, zda je možné tuto dobu prodloužit. Zákazník tak má veškeré potřebné údaje pro své rozhodnutí a může si vybrat, co mu nejvíce vyhovuje,“ uvádí dále Čeřovská.
Pisatelku, která na objednávku čekala, jsme kontaktovali ještě v sobotu kolem 15:00, kdy nám řekla, že se situace alespoň trochu vyjasnila.
Tisíce úkonů
„Přišel mi nakonec kolem třetí odpoledne e-mail s tím, že v sobotu už nic nedostanu, že v neděli, tak budu doufat,“ zmínila. Jak nám také přiznala, šlo o drobnost v cenovém rozpětí 400-550 korun. „Nic, co by nebylo skladem, tam jsem trochu rozpačitá,“ uzavřela.
Spolu s vyjádřením nám poskytla e-mail, kde stojí: „Omlouváme se za zpoždění. Objednávka je již na cestě a děláme maximum, abychom ji doručili co nejdříve, ale některé situace ovlivnit nedokážeme. Velmi nás to mrzí, ale objednávka nebude připravena k vyzvednutí včas,“ stojí v textu s tím, že doručení by se mělo zadařit do neděle 22. prosince do 12:00.
Za omluvu a vyjádření je ráda, sice jí to zkomplikovalo situaci, ale kroků Alzy si prý cení.