foto: Herminapress, se souhlasem/Leoš Mareš
„Je jedno, zda ho máte rádi, nebo ho nechcete ani vidět, prostě ho znáte,“ říká marketingový expert Lukáš Bureš na konto Leoše Mareše, jehož honoráře za vystoupení trhají rekordy na mnoha místech v republice.
PrahaIN.cz se honorářům Leoše Mareše v minulosti věnovala. Připomeňme, že mediální humbuk nastal po odtajnění jeho honoráře na akci Den Zlínského kraje 2024, který činil 484 tisíc korun a pro Zlínský kraj se jednalo o rekord. Mareš dal podle svých slov nakonec honorář na dobročinné účely.
Nedávno Leoš Mareš zase vystoupil na Mělnickém vinobraní, pořadatel za hodinu zaplatil známému českému moderátorovi a zpěvákovi 605 tisíc korun.
Podle marketingových expertů se ale zaplatit za Mareše zkrátka vyplatí.
„Leoš je pořád lákadlem a stále je v kurzu. Hodně lidí na jeho jméno prostě slyší. Samozřejmě si ho nemůže najmout malá firma s vidinou astronomických prodejů, ale spíše velká firma či společnost, která má rozpočty na pořízení si do reklamy či na vlastní event nějakou osobnost a přilákat tak zájem veřejnosti,“ míní marketingový expert Ondřej Vácha z agentury Future Tales.
Podle něj Leoš Mareš pracuje na vlastní značce již dlouhá léta a jako jeden z mála má odměny zasloužené a oprávněné.
Psali jsme
Leoš Mareš má jednu z největších fanouškovských základen v České republice. Jenom na sociální síti Instagram ho sleduje přes milion lidí.…
„Kdybych měl možnost si ho za střední až vyšší statisíce objednat jako zpěváka na svůj event, asi bych to udělal. Bylo by to dle mého dobré lákadlo. Na druhou stranu chápu i ty názory, které tvrdí, že je Mareš drahý, ale jeho cenovku si dokázal za svá léta působení v českém showbyznysu prostě obhájit a má ji takto nastavenou,“ má jasno Vácha.
Souhlasí s tím také Lukáš Bureš, který vlastní agenturu Evolution marketing a také vyučuje marketing na Newton University.
Hvězda a lákadlo
„Jeho jméno znamená prestiž. Asi neexistuje Čech, který by Leoše Mareše neznal. Je jedno, zda ho máte rádi, nebo ho nechcete ani vidět, prostě ho znáte. Je spojovaný s úspěchem, luxusem a VIP,“ říká.
„Co se týká jeho honorářů, vždy musíte na misky vah dát cenu a potenciální přínos. Pokud by za půl milionu šel zahajovat utkání ve čtvrté fotbalové lize, patrně by to kýžený přínos nemělo. Když ale udělá to samé za stejné peníze pro Den Zlínského kraje, bavíme se o úplně jiné sledovanosti, a tudíž i výsledku a celkovém dojmu z akce. Myslím si, že Leoš Mareš je jedním z těch, kteří se za ty peníze vyplatí. Celé akci dodá punc výjimečnosti,“ přidává.
Marketingový poradce a zakladatel online agentury JSME ÚSPĚŠNÍ Jan Vavřička zase míní, že Leoš Mareš je v podstatě úspěšná marketingová agentura, která prodává živý nosič reklamního sdělení s mediálním dosahem v televizi, rádiu, printu i na sociálních sítích.
„Leoš Mareš by se mohl klidně jmenovat Leoš Showbyznys Mareš, protože jeho velký mediální dosah propojený s komerční sférou je prostě ukázkový. Z marketingového hlediska vnímám Leoše Mareše především jako unikátní informační platformu, která obsahuje mix komunikačních kanálů. Vnímám ho jako cílevědomého a talentovaného moderátora a velmi šikovného podnikatele.“
„Na základě mých zkušeností marketingového poradce, kterým jsem od roku 2006, mohu zodpovědně prohlásit, že k vyhodnocení úspěšnosti jakékoliv marketingové kampaně potřebujete nejprve definovat objednávku marketingových služeb, dohodnout se na výši investice a konkrétních měřitelných indikátorech výkonu . Pokud si investor objedná koncert Leoše Mareše a ve smlouvě se spolu dohodnou na měřitelném výkonu a požadovaném mediálním dosahu, tak lze vše následně změřit a vyhodnotit,“ říká dále.
Dodává, že pokud jsou koncerty Leoše Mareše kulturní akcí, kterou investor zaplatí z rozpočtu na kulturu a nepožaduje žádné měřitelné marketingové plnění, tak je výše investované částky věcí dohody mezi objednavatelem a dodavatelem: „Pokud si Leoš Mareš dokáže vyjednat statisícové honoráře za koncert, je to ukázka síly jeho značky, potvrzení poptávky po jeho vystoupení a také to doráží jeho obchodní talent.“
Psali jsme
Čtyři dny před Vánocemi v roce 2016 byla ve svém prostějovském bytě přepadena tenistka Petra Kvitová. Zpráva se objevila nejen v tuzemských, ale…
Mareš se vyplatí
Leoš Mareš nepočítá příjmy pouze z hudebních vystoupení, ale také z reklam. Redakce se nedávno účastnila konference Influcon, která se zaměřovala na zapojení influencerů v marketingu.
Právě Mareš byl na různých přednáškách často zmiňovaný. Většina se shodla, že jeho obličej a jméno extrémně táhne. Své o tom ví společnost Nestlé, která má ve svém portfoliu značku Orion.
Ta v minulosti oslovila Leoše Mareše, aby se stal tváří reklamy nového produktu, bílých banánků v čokoládě. Moderátor a zpěvák se kvůli spotu nechal ostříhat téměř dohola, že se tak stalo kvůli reklamě pro Banány, se původně nevědělo, což strhlo pozornost médií ještě před uvedením reklamy.
„Po natáčení přišel Leoš Mareš do své ranní show na Evropě 2 a nechal se natočit s novým sestřihem. Ten den se zaplavily nejen sociální sítě, ale také média. Hlavním tématem byly vlasy Leoše Mareše. Tenkrát Leoš řekl, že se jedná o natáčení nějaké reklamy, dokonce přiznal, že se na tom podílel i Štěpán Kozub, ale nemluvil o tom, o jakou značku se jedná,“ popisovala brand manager Nestlé Barbora Sulovská na konferenci.
Kampaň s Leošem Marešem se opravdu zdařila. Podle slov Sulovské se tržní podíl značky Banány značně zvýšil.