foto: Pixbay.com/Instagram, ilustrační foto
Sociální platforma Instagram se změnila k nepoznání. Místo fotografií přátel a oblíbených influencerů se na zdi objevují videa a sponzorovaný obsah. Každé druhé video představuje buď reklamu, nebo zaplacený příspěvek. Známý český Youtuber Kovy otevřel diskusi ohledně tohoto tématu na svém Twitteru.
Karel Kovář, též známý jako Kovy, na svém Twitteru napsal: „Instagram se přímo rozpadá před očima. Všude reels, ivaze ‚doporučovaného‘ obsahu, snaha proměnit se v TikTok, totální mess. Předělávat loď na letadlo s plnou palubou lidí, zní jako recept na katastrofu. Jak to vnímáte vy?“
Pod tímto příspěvkem se během pár minut ukázalo velké množství komentářů.

zdroj: Twitter
Většina uživatelů vnímá změnu negativně.
Objevují se stále více komentáře, které o Instagramu hovoří jako o novém TikToku.
Uživatelé oblíbené platformy si velmi stěžují na přechod od fotografií k videím. Většinu lidí otravují reklamy a sponzorovaný obsah.
„Placený obsah a reklama mě dost otravuje. Ta videa asi mají značit, že se to má trochu připodobňovat TikToku, který nepoužívám. Ráda bych, aby se navrátila původní podoba Instagramu. Reels mi nepřijdou špatné, ale jen občas, nemělo by se to stát doménou,“ pro redakci PrahaIN.cz sdělila daňová účetní Šárka Mrázková.
Pryč s ní...
„Hrozně mě to štve! Přijde mi to celé nepřehledné a nelíbí se mi to. Dokonce mě videa zdržují a trvá to, než se celé rozbalí a já ho chci pouze přeskočit. Už nemůžete jednoduše sjet po zdi dolů, nyní se musíte posouvat po jednom. To mě nebaví, raději už sleduji jen příběhy,“ sdělila studentka ČZU Andrea Linhartová.
„Myslím, že pokud tenhle trend bude pokračovat, tak postupným zvyšováním přítomnosti reklamy ve feedu, Instagram své uživatele znechutí. V konečném důsledku je ztratí,“ okomentoval vývoj situace obchodní zástupce Martin Kovanča.
Jedna z dotázaných dala redakci tip, jak se dočasně zbavit reklam.
Na instagramovém profilu socialparkcz dávají různé rady, jak zacházet s platformami.
Jedna z nich obsahuje i návod na to, jak vyzrát nad reklamou. Další najdete ve vyhledávačích.
Psali jsme
Nejen obyvatelům ze Severní Koreje nebo Ruska jsou zapovězeny sociální sítě Facebook a Instagram. Jejich domovská společnost Meta je aktuálně…
Psali jsme
Velkou pozornost vzbudila minulý týden na půdě pražského magistrátu mladá dívka. Do diskuse se přihlásila s příspěvkem, který přenesl debatu…