foto: Georgi Bidenko, PrahaIN.cz/Jaro Slávik
ROZHOVOR: Jaro Slávik se do paměti české veřejnosti nejvíc zapsal účastí v porotě pořadu Československo hledá talent, kde seděl po boku Jakuba Prachaře či Marty Jandové. Zdrojem jeho obživy je ovšem jiná profese. Slávik je hudební producent a manažer.
Za svůj život spolupracoval s celou řadou celebrit. Českých, slovenských, ale také zahraničních.
Vraťme se tedy ještě k akci Noc s legendou, kterou pořádali Petr a Jitka Větrovští. Do Prahy díky tomu přijel legendární herec Jean-Claude Van Damme. Větrovský serveru PrahaIN.cz už na začátku října sdělil, že Jaro Slávik tomu hodně pomohl.
„V minulosti spolupracoval ještě s Chuckem Norrisem nebo Pamelou Anderson,“ řekl Větrovský o Jaru Slávikovi, který měl na belgického herce kontakt.
Jaro Slávik se po boku Větrovského a „Vandamma“ objevil i na tiskové konferenci. Novinářům, kteří neovládali anglický jazyk, otázky překládal. Z našeho pozorování vypadal vztah mezi ním a legendou akčních filmů velmi lidsky. Jean-Claude ho oslovoval „my bro“, tedy „brácho/kámo“.
Jaro Slávik se samozřejmě účastnil také samotné akce Noc s legendou. Na pódiu se nijak neangažoval a tandem Van Damme/Vašut, kterého na chvíli doplnil i Jaromír Jágr (reportáž jsme přinesli ZDE), sledoval z publika.
Server PrahaIN.cz s ním hovořil. Ptali jsme se ho na jeho živobytí a celé zařizování okolo Jean-Claude Van Damma.
Na zopakování slov Petra Větrovského, že právě on výrazně pomohl účasti hollywoodského herce v Praze, reagoval skromně. „Je to zásluha asi hlavně peněz Petra.“
„V minulosti jsem nespolupracoval jen s Jean-Claude Van Dammem. Například tenhle rok bych z těch zajímavých bookingů zmínil Chucka Norrise. To bylo zábavné. S Jeanem to bylo v minulosti kolem roku 2012, ta áčková liga celebrit jsou tvrdě pracující lidé a jsem rád, že tady je, lidé se baví a je to super,“ nastínil Jaro Slávik.
Obchodník se zbraněmi
O své práci říká, že je stejná, jako každá jiná.
„Stejně jako každá práce, i tahle má svoje pravidla. Pravidla této práce jsou, dělat to co nejdiskrétněji. Co nejvíc se snažit pochopit potřeby a zájmy klienta. Osobně se vždy snažím zanechat tam lidský rozměr, aby hvězda nebyla zneužitá či použitá na nějakou nesprávnou reklamu,“ říká Jaro Slavík a dodává, že i v celebritě vždy vidí člověka.
Slovenskému manažerovi a producentovi jsme také položili otázku, jestli se mu někdy stalo, že se booking světové celebrity nepodařil kvůli vlastní chybě.
Prý ne.
„Tohle je povolání, které je podobné jako dejme tomu obchodník se zbraněmi, je postavené na důvěře a na kreditu. Může se vám stát chyba. Je to byznys a chyby se dějí,“ má jasno Jaro Slávik.
Připomíná také, že tuto práci dělá již třicet let a jednu, možná dvě chyby si v některých případech může dovolit. Nesmí být ovšem zásadní.
„Stále se může milion věcí pokazit a hvězda se může rozhodnout, že je mu to nepříjemné, může přijít s jinými požadavky. Není to nejvíc relaxující povolání na světě,“ uzavírá Slávik.