foto: Georgi Bidenko, PrahaIN.cz/Zdeněk Pohlreich
Café Imperial, Divinis a Next Door by Imperial, to jsou tři restaurace pravděpodobně nejznámějšího českého šéfkuchaře Zdeňka Pohlreicha. Všechny mají na pražské ´gastromapě´ už několik let své nenahraditelné místo.
Nejstarší ze všech je Café Imperial, které se nachází v ulici Na Poříčí hned u Masarykova nádraží. Nabízí snídaně, polední menu, ale především večeře, u kterých je nutná rezervace. Popularita je značná. Na Googlu hodnotilo podnik přes 11 tisíc lidí, kteří v průměru udělili 4,6 hvězdiček z pěti.
Restaurace Divinis má průměrné hodnocení úplně stejné, byť ji zatím hodnotilo zhruba desetkrát méně lidí. Jedná se o podnik na Starém Městě, nabízí také degustace tvořené z pokrmů jako například kalamáry plněné krevetami a bazalkou s omáčkou Arrabiata či rizoto z potočnice s mušlemi Vongole.
Ani o nejmladší z Pohlreichových restaurací se příliš kritiky nedočtete. Next Door by Imperial si drží hodnocení dokonce 4,7 z pěti a nachází se jen pár metrů od známějšího Café Imperial.
Psali jsme
Renomovaný turistický server Taste Atlas, který si dlouhodobě klade za cíl přiblížit kuchyně jednotlivých států na celém světě, vydal žebříček…
Všechny tyto podniky měly otevřeno také na Silvestra. Zdeněk Pohlreich na svém Instagramu uveřejnil fotografii zaměstnanců všech tří restaurací, které se měli o své zákazníky starat třicátého prvního prosince.
PrahaIN.cz se zaměřila na popularitu restaurací právě na sociálních sítích. Tyto platformy jsou dnes pro celou řadu podnikatelů stěžejní nejen kvůli propagaci a reklamě.
Dosah je velký. Samotný ´šéf´ ale vede
Samotný Pohlreich má výrazný dosah na Instagramu. Jako ´Husákovo dítě´ si ho založil ´až´ před více než osmi lety. Oceňovaný šéfkuchař, který proslul účastí v několika televizních pořadech, během let získal velké množství virtuálních fanoušků. V roce 2024 počítá už přes 118 tisíc sledujících.
To jednotlivé restaurace už takový úspěch na sítích nezaznamenávají. I když dopředu je nutné říct, že jejich čísla rozhodně nejsou nízká. Popularitu samotného Pohlreicha však ani vzdáleně neatakují.
Největší dosah má jednoznačně Café Imperial, které má na Instagramu něco málo přes deset tisíc sledujících. Funguje i na Facebooku, kde má počet fanoušků více než dvojnásobný.
Oproti Instagramu má vyšší popularitu na Facebooku také ´sesterské´ Next Door. Na druhé zmiňované síti jej sleduje deset tisíc uživatelů, Instagram má teď přes 6.500 fanoušků.
Takřka šest a půl tisíc sledujících na Facebooku má Divinis. Instagram je na tom podobně (zhruba 5.900).
Psali jsme
ROZHOVOR: Spousta podniků se dodnes potýká s následky pandemie. Jedním z nich je i legendární pražské lahůdkářství Zlatý Kříž. Jednatelka Ivana…
Pokud bychom sečetli všechny sledující restaurací Zdeňka Pohlreicha na Facebooku a Instagramu, dostaneme se k číslu necelých 63 tisíc. A to je téměř dvakrát méně než počet fanoušků Zdeňka Pohlreicha jenom na Instagramu.
Že je o kuchaře z pořadu Ano, šéfe! obrovský zájem, potvrzují také čísla sledovanosti jeho rozhovorů. Pohlreich sice v médiích nevystupuje úplně pravidelně, ale pozvání přijal do celé řady pořadů, které se vysílaly na Youtube.
Například měsíc starý podcast se jménem Hype-Cast, kde byl šéfkuchař hostem, má už přes 358 tisíc zhlédnutí. Několik jeho záznamů z Show Jana Krause na Youtube má už přes milion zobrazení. Více než milion lidí vidělo také několik jeho receptů, například ten na omeletu s bylinkami na Youtube kanále Potten a Pannen.