foto: TV Prima, se svolením/Ze seriálu
Televize Prima v krátké době představila svou druhou seriálovou novinku. Po spíše kriminálním zářezu v podobě cyklu Pod hladinou je to vyloženě romantika v podání hereckého dua Emma Smetana a Robert Urban.
Stanice lákala zejména na výpravu (natáčelo se na středočeských zámcích Loučeň a Veltrusy) a kostýmy.
Ve vedlejších rolích se představili Anežka Rusevová, Milan Šteindler, Michaela Kuklová nebo Dana Syslová.
Hlavní postava Eliška žije v současnosti, ale Damián pochází z roku 1758. Díky elixíru začne Damián cestovat časem a potkává Elišku, která mu není lhostejná. A jak už to v pohádkách bývá, jejich cesta k lásce nebude jednoduchá. Oba se budou muset vzepřít svému osudu. Damián se totiž má zasnoubit s pruskou princeznou Frederikou (Anežka Rusevová) a Eliška se zase musí starat o marmeládovnu, kterou zdědila.
Když už jsme zmínili Loučeň a Veltrusy, doplňme, že Prima o podzimním schématu informovala v srpnu v Trojském zámku (co o něm možná nevíte, jsme shrnuli ZDE).
Ze seriálu. Foto: TV Prima, se svolením
Gotika i renesance ve filmech:
Zámky a hrady zaujímají v české kinematografii podstatnou roli. PrahaIN.cz vybírá namátkou několik snímků, které si většina diváků jistě vybaví. Tak třeba Arabela Václava Vorlíčka zavítala mimo jiných na hrad Bouzov nedaleko města Loštice, Červená Lhota neodmyslitelně patří ke Zlatovlásce a Panu Tau. Zámek Český Krumlov, to je pro změnu Troškova pohádka (na motivy Jana Drdy) Z pekla štěstí. Štáb natáčel i na hradě Roštejn u Jihlavy.
Nezapomenutelný je také zámek Dobříš, kde pobíhala Marie Kyselková a Josef Zíma jako princezna Lada a princ Radovan. Jistě, legendární Fričova Princezna se zlatou hvězdou z roku 1959. A abychom nezapomněli, na Karlštejn se vypravil Antonín Moskalyk s Četnickými humoreskami. Na nádvoří Křivoklátu se mimochodem hrál muzikál Noc na Karlštejně. Závěrem připomeňme asi nejoblíbenější českou pohádku Tři oříšky pro popelku. Scény se točily na gotickém hradě Švihov. I ten je přístupný veřejnosti. Základní vstupné činí 180 korun.
zdroje: PrahaIN.cz, FilmovaMista.cz
|
A jaké to bylo?
Seriálovou režii obstarala dvojice Lukáš Buchar a Jaromír Polišenský, titulní píseň nazpívala Emma Smetana s Richardem Müllerem. Scénáristkou je Lenka Hornová. Dvanáctidílný cyklus měl premiéru v sobotu 2. září a poslední díl je naplánován na 18. listopadu. Tolik fakta.
Úvodní díl začal téměř na čas, bez zdlouhavé reklamy. Jak už to v podobných případech bývá, inzertní bloky absentovaly i během vysílání, což určitě pomohlo. Seriál bychom mohli hodnotit jako mix komedie, sci-fi, dramatu, romantiky. Zkrátka a dobře všeho, co by se mohlo líbit. A uznáváme, že špatné to rozhodně nebylo.
Už samotná znělka byla propracovaná a už z ní bylo patrné, jak moc produkci na celkovém vyznění záleželo. Ještě lepší byl vypravěčský vstup Jiřího Dvořáka. Jeho hlas a výslovnost nemá chybu.
U hereckého ansámblu se musíme pozastavit.
Děj je jednoduchý. Hlavní postava díky jakémusi lektvaru dokáže cestovat skrze prostor a čas, konkrétně z 18. do jednadvacátého století. První taková scéna byla vtipná, ač krátká. Velká škoda, že se v ní neobjevil Milan Šteindler, jehož repliky byly úžasné a vtipné. Dal by tomu šmrnc věrohodnosti. Ale je jasné, že by si většina diváků ihned vybavila Návštěvníky, ty francouzské.
Ze seriálu. Foto: TV Prima, se svolením
Nebudete litovat času
Herecká sestava byla vybrána dobře. Silná byla Dana Syslová, hrála nenuceně a klidně. Velmi dobře svou postavu ztvárnila Emma Smetana, jejíž pověst je díky bulváru celkem pošramocená. Osobní a herecký život, to jsou ovšem dvě různé věci. Ona však dokázala to, co divák čeká, měnit barvu, sem tam mimiku, ale především dikci. Dokázala být protivná i milá. A to je jediná kritická poznámka, kterou máme k talentovanému Robertu Urbanovi. Byl až moc hodný. V jeho případě stálo za zvážení měnit polohy. Takový policajt nebo rošťák, když už jsme zmínili francouzskou kinematografii.
Velmi přirozeně působila Michaela Kuklová. Těžko říct, jak dělá, že vypadá, jak vypadá.
Vtipně, ač krátce, se představila Anna Dvořáková.
Veltrusy před kamerou působily impozantně. A kostýmy? Z těch by měl radost i Theodor Pištěk, ačkoli jsme si v několika záběrech všimli, jak zvláštně se v nich herci pohybovali. Jestli byly těžké, neodhadneme, ale zdá se, že ano.
Eliška a Damián určitě není ztráta času.
Řada diváků seriál může odsoudit právě kvůli mediální nálepce hlavní ženské postavy, ale byla by to škoda. Je to oddechovka, dobře napsaná, profesionálně zrežírovaná a vtipná.
Michaela Kuklová a Emma Smetana. Foto: TV Prima, se svolením