Teplice se pátý den vzpamatovávají z chování Osmanyho Laffity

18. 12. 202413:12
Teplice se pátý den vzpamatovávají z chování Osmanyho Laffity
foto: Wikimedia Commons, David Sedlecký , k užití pro média/Osmany Laffita

„Závěr představení byl pro diváky nepříjemným, nedůstojným až trapným zážitkem, který se dále šíří sociálními sítěmi. Mohu jen konstatovat, že mě to mrzí,“ uvedl ředitel Domu kultury Teplice Přemysl Šoba v oficiálním prohlášení, které bylo naší redakci zasláno e-mailem.

Vyjádřil se tak k vystoupení Osmanyho Laffity, které se zde uskutečnilo 12. prosince. Původně se mělo jednat o tradiční show módního návrháře ve formě zábavného pořadu. Takových má po republice mnoho. To se vlastně splnilo.

Osmanyho Laffitu si nejspíš většina návštěvníků užila a utracené zhruba čtyři stovky za vstupenku nepřišly vniveč. Ze záznamů, které má naše redakce k dispozici, je patrné, že po skončení akce celý sál tleskal populárnímu módnímu návrháři vestoje.

Šokovaní jsou ovšem zástupci divadla, kde Laffita vystupoval. Umělec si totiž měl na konci vystoupení postěžovat a obvinit Dům kultury Teplice z porušování smlouvy. Tomu ale předcházel sled událostí a pro pochopení je nutné se vrátit na úplný začátek. Říká to ředitel Přemysl Šoba.

Začátek?

Smlouva o zprostředkování pořadu v Teplicích byla podle slov ředitele Domu kultury Teplice Přemysla Šoby uzavřena už na začátku letošního roku. Zástupce divadla pak v červnu měl kontaktovat Stanislav Zdílna, autor pořadu a hlavní muž agentury Enternaiment production s informací, že od dubna se změnily technické podmínky a tým Laffity vyžaduje občerstvení pro pět osob jako například sushi, grilované kuře, ovocné knedlíky, pizzu či 3 lahve kvalitního zahraničního červeného vína, ideálně značky Primitivo.

Dům kultury prý na toto nepřistoupil, neboť to nebylo součástí smlouvy, ale nabídl, že je ochoten navýšit honorář o 2 tisíce, agentura pak může zajistit vše potřebné. To prý bylo odmítnuto a autor pořadu měl požadovat navýšení honoráře o patnáct procent z celkové tržby, což prý bylo pro Dům kultury Teplice nepřijatelné, a tak trval na původní smlouvě bez občerstvení.

„V zájmu zajištění bezkonfliktního a klidného průběhu představení je 12. 12. 2024 v Krušnohorském divadle pro pana Laffitu připraveno občerstvení nad rámec smlouvy i běžného standardu. Tedy kromě obvyklé vody, kávy a čaje také další nealkoholické nápoje. Připraveny byly rovněž řízky, sýry, ovoce, zelenina a čokoládové brownies. Sushi, grilované kuře, pizza a tři lahve vína součástí této dobrovolné pohostinnosti nad rámec smlouvy nebyly. Pan Zdílna nám e-mailem zaslaným 12. prosince 2024 v 17:09 hodin dává ultimátum. Pokud nebude víno doplněno do 17:30, představení nebude realizováno. Kromě toho je nám nepokrytě vyhrožováno negativní publicitou před diváky i na sociálních sítích. Nechceme z diváků udělat rukojmí, proto ustupujeme bezprecedentnímu nátlaku a kolegyně kupuje ve vietnamské večerce kvalitní francouzské víno. Požadované italské značce Primitivo se vyhýbáme, což se s ohledem na další průběh večera ukazuje jako prozřetelné,“ vysvětluje ředitel v prohlášení.

Čtyřnohý přítel

Není to vše. Šlo také o prodej merche, což podle ředitele nebylo uvedeno ve smlouvě, a po výtce, že vybalené věci překáží lidem, aby došlo k jejich přesunutí, se mělo opět vyhrožovat tím, že se populární módní návrhář může sbalit a odjet, mělo dojít ještě ke konfliktu o přestávce. Přemysl Šoba situaci popsal tak, že pracovnice divadla zaregistrovala muže v civilním oděvu, jak se psem vchází hlavním vstupem pro diváky do foyer divadla, přičemž ho upozornila, že do divadla bez vstupenky a se psem nesmí. Čtyřnohý přítel měl patřit módnímu návrháři, což podle slov spustilo prudkou reakci, později se prý ukázalo, že se jedná o manažera Osmanyho Laffity. Jeho chování popsal údajný svědek jako silnou kávu. „Museli ho začít brzdit, jinak si nedovedu představit, jak by to dopadlo,“ citoval ředitel svědka a přiložil screen s příspěvkem dotyčného.

Druhou část představení měl Osmany Laffita zahájit informací, že ředitel divadla mu zakázal pít víno. „Ředitel přitom pouze počítal s tím, že v souladu se smlouvou a stejně jako v minulém roce budou umělci na jevišti i v šatně pít své víno z námi poskytnutých sklenic. Další půlhodinu představení probíhalo normálně, až do chvíle, kdy bohužel došlo k technickému problému. Hudební podklady dodané agenturou pouštěl zvukař ze své kabiny. Jedna z ukázek se zasekla a nešla spustit. Zvukař o tom vysílačkou informoval manažera agentury sedícího v portálu u jeviště, s tím, že celé zařízení musí restartovat, což může trvat několik minut. Proto nebylo možné pustit ani podkres k písni, která měla následovat,“ komentuje Přemysl Šoba. A Laffita prý před publikem divadlo obvinil, že to bylo cílené.

Stížnosti pak v závěru před svými diváky módní návrhář zopakoval. Podle ředitele znovu hovořil o údajném zákazu pití vína, zákazu dalšího vystoupení ze strany ředitele, sabotování jeho práce zvukařem, ale také atakování manažera a neuctivé chování k členu rodin ze strany pracovnice.

A není konec. Ředitel dále dodává, že faktura, na základě které měli vyplatit honorář do sedmi pracovních dní, je vystavena jiným subjektem, než se kterým mají uzavřenou smlouvu.

Hvězdy někdy mívají hvězdné manýry, říká ředitel

„Nejhorší je ale negativní zážitek, který si odnesli naši návštěvníci. Proto děkuji všem, kdo nás v posledních dnech kontaktovali, ať se slovy podpory či se stížností, a chtěli znát podrobnosti. Nechám na čtenáři, který dočetl až sem, aby sám posoudil, zda je pravděpodobné, že by ředitel podepsal smluvní podmínky a pak je nedodržel? Že by mohl souhlasit s pohybem francouzského buldočka v prostorách místa konání bez jakéhokoliv omezování? Kdo má přesnější informace o průběhu konfliktu ve foyer? Očitý svědek nebo umělec vzdálený několik pater v divadle? Kdo vyvolával a eskaloval konflikty? Je pravděpodobnější verze technického problému nebo sabotujícího zvukaře? Kdo si vzal diváky jako rukojmí a kdo na ně přenesl interní problémy a zkazil jim tak zážitek z představení? Každé jednání je o kompromisech, ale pokud stále ustupujete, tak to není vnímáno jako vstřícnost, ale slabost. Až najednou zjistíte, že už nemáte kam ustoupit. Hvězdy někdy mívají hvězdné manýry, ale hvězdné manýry nikdy nedělají hvězdu,“ uzavřel prohlášení ředitel Domu kultury Teplice.

S autorem pořadu Stanislavem Zdílnou jsme hovořili. Řekl, že nic podobného jako v Teplicích šest let nezažili. Jeho pohled je ZDE.

Tagy

Speciály

Kudy kráčel zločin
Tajnosti slavných