foto: Georgi Bidenko, PrahaIN.cz/Metro, ilustrační foto
Provoz červeného metra C bude o víkendu 9. a 10. listopadu přerušen mezi zastávkami Hlavní nádraží a Vltavská. Důvodem je rekonstrukce stropní desky ve stanici Florenc, která bude pokračovat i v příštím roce.
Už v březnu roku 2022 začali dělníci s opravou stropní desky ve stanici metra Florenc, konkrétně pod křižovatkou ulic Křižíkova a Ke Štvanici. V rámci náročné rekonstrukce, při které museli stavaři nejprve vyměnit prefabrikované předpjaté nosníky a následně vybourat stropní desku, byl provoz metra C již několikrát přerušen.
Celkem bylo v rámci rekonstrukce naplánováno 26 dvoudenních výluk. Další z nich je naplánována na víkend 9. a 10. listopadu. Metro v těchto dvou dnech dle informací z webu pražského dopravního podniku (DPP) nepojede od zahájení provozu až do ukončení provozu mezi zastávkami Hlavní nádraží a Vltavská.
Náhradní dopravu zajistí autobusy a tramvaje
Cestující budou muset využít náhradní autobusovou dopravu značenou jako XC. Ta pojede v trase Hlavní nádraží (Opletalova ulice) – Masarykovo nádraží – Bílá labuť – Těšnov – Štvanice – Vltavská – Strossmayerovo náměstí – Letenské náměstí – Špejchar.
Využít bude možné také tramvajovou linku číslo 36, která pojede ze Zvonařky přes I. P. Pavlova, Karlovo náměstí, Václavské náměstí, Masarykovo nádraží, Florenc, Křižíkovu, Invalidovnu, Palmovku, Bulovku a Kobylisy do Vozovny Kobylisy.
Psali jsme
V pondělí 4. listopadu zahájí Technická správa komunikací hned dvě opravy významných pražských komunikací. Menší omezení čeká v průběhu listopadu…
Přestupy budou náročnější
Při přestupu z linky B bude pro cestu ve směru Háje třeba vystoupit na Můstku a svézt se jednu stanici metrem A na Muzeum, odkud bude možné pokračovat céčkem. Při cestě ve směru Letňany pak bude třeba z metra B vystoupit na Náměstí Republiky, využít linku XC, dojet na Vltavskou a dále metrem C. Podobně bude třeba situaci vyřešit i v opačném případě.
Výluka metra ovlivní také provoz tramvajové link číslo 23. Ta pojede ve směru od Královky ze zastávky Bruselská odklonem na Nuselské schody do obratiště na Náměstí Bratří Synků. Metra B se výluka nijak nedotkne.
Pokračuje oprava desky i vestibulu metra
„Deska pochází ze 70. let 20. století, má tloušťku 1,7 metru a je předpjatá lany, která jsou již na hraně životnosti. Jakýkoliv neopatrný zásah do této konstrukce může narušit její stabilitu. Proto jsme pod ní vybudovali podpůrnou nosnou ocelovou konstrukci a řezy budeme provádět striktně podle projektu statika,” uvedl k rekonstrukci ve stanici Florenc letos v březnu pro ČTK vedoucí projektu Vojtěch Lacina z firmy Metrostav DIZ.
V letošním roce mají dělníci za úkol rozřezat první část desky na kvádry o hmotnosti 22 až 30 tun. Druhou část desky čeká stejný osud v příštím roce. Kromě toho pokračuje DPP také v opravě samotného vestibulu stanice Florenc. Jeho část by se mohla cestujícím znovu otevřít ještě letos.