Autobusákovi došla trpělivost s hlučnými pasažéry. Napsal vzkaz a nechal ho přeložit

09. 09. 202310:04
Autobusákovi došla trpělivost s hlučnými pasažéry. Napsal vzkaz a nechal ho přeložit
foto: Redakce PrahaIN.cz/Vzkaz v autobuse x125

Každý, kdo cestuje městskou hromadnou dopravou, jistě někdy zažil spolucestujícího, který hlasitě telefonoval. Kolikrát jsme byli svědky, kdy lidé telefonují na hlasitý odposlech, ostatní tak nejsou ochuzeni ani o hlas toho druhého na drátě. Někdy je to velmi nepříjemné.

Zejména řidiči autobusů si toho během dne vyslechnou nejvíce. Od zbytku kabiny nejsou nijak odděleni. Proto nás ani tak nepřekvapilo, když jsme si v autobuse všimli cedule, která zakazovala telefonování na místech ihned za řidičem.

Na papíře, který byl přilepen uvnitř, bylo uvedeno: „Na tomto místě, prosím, netelefonujte, děkujeme.“ Stejný text byl také v angličtině, ukrajinštině a vietnamštině. Pod oznámením nechyběl dostatek vykřičníků.

Vzkaz v autobuse. Autor: PrahaIN.cz

Zeptali jsme se Pražského dopravního podniku, z jakých důvodů k tomuto kroku přistoupil a zda budou zákazy vylepeny ze všech autobusech.

„K žádné změně v tomto směru nedošlo. Povinnosti cestujících jsou upraveny ve Smluvních přepravních podmínkách PID včetně například povinnosti přepravovaných osob neobtěžovat svým chováním ostatní cestující. Pravděpodobně se jedná buď o nějakou lidovou tvořivost či nelegální výlep. Víme, o jaký autobus se jedná? Jde vůbec o autobus DPP?“ napsala nám Aneta Řehková, tisková mluvčí DPP.

Odstraněno

Odpověděli jsme, že šlo o autobus x125 a zaslali foto. „Z uvedené fotografie nelze identifikovat konkrétní vozidlo. Můžete uvést alespoň místo a čas nástupu/výstupu?“ napsala Řehková.

Ihned jsme upřesnili, o jaký autobus šlo. Ten byl krátce poté dohledán.

„Příslušný autobus, který byl vypraven na linku X125, jsme dohledali. Na voze byly opravdu vylepeny neschválené samolepky. Vše nepovolené bylo obratem odstraněno. S řidičem bude vyřešeno s jeho vedoucím dle pracovního pořádku. Jedná se o výjimečný případ,“ dodala Řehková.

Při další ranní cestě jsme se na konečné ptali řidiče, který řídí pražské autobusy roky, zda hlasité hovory vnímá a jestli mu vadí.

„Samozřejmě, že to vnímám. Někdy jsou hluční i cestující mezi sebou. Z ostatních telefonních hovorů jsem toho už zaslechl dost. Hádky, nadávky, milostná vyznání, rozhovory s lékařem. Nejhorší byla ale cesta, která kvůli bouračce trvala přes hodinu. Hned za mnou seděl mladý kluk a hádal se zřejmě se svojí přítelkyní. Choval se k ní hnusně, musel jsem se držet, abych mu něco neřekl,“ řekl nám.

Co vše se nesmí?

Hovory vnímá, ale jak sám uvedl, neobtěžují ho. Horší je to, když jede po práci domů vlakem a chce si v klidu číst knížku. „To pak nejde, nedokážu ty hovory nevnímat,“ dodává.

Smluvní přepravní podmínky PID, které jsou platné pro metro, tramvaje, lanovou dráhu, autobusy, trolejbusy a plavidla opravdu hovoří o tom, co je cestujícím zakázáno. Zákaz hlasitého telefonování tam opravdu je.

Cestující se nesmí chovat hlučně, hlasitě provozovat hudbu (též reprodukovanou hudbu nebo řeč), zároveň také nesmí obtěžovat cestující jiným nevhodným chováním nebo zápachem.

Tagy

Speciály

Kudy kráčel zločin
Tajnosti slavných