Cestující ocenili palubní servis Českých drah

09. 10. 202317:10
Cestující ocenili palubní servis Českých drah
foto: Jan Svoboda, PrahaIN.cz/Pendolino, ilustrační obrázek

České dráhy obdržely prestižní mezinárodní cenu World Passenger Awards 2023. Mezi téměř čtyřicítkou soupeřů se jim podařilo vybojovat ocenění v kategorii palubního servisu. Zdrojem nominací byla sociální síť X (dříve Twitter).

Český národní dopravce uspěl na světovém fóru World Passenger Festival 2023. Mezi téměř čtyřiceti nominovanými státními i soukromými dopravci zabodoval v kategorii palubního servisu. Ocenění se snaží vyzdvihnout ty, kteří pozitivně ovlivňují životy cestujících v odvětví, které je jinak spíše kritizováno.

Mezi soupeři byli společnosti jako RegioJet, švýcarské SBB, rakouské ÖBB, francouzské SNCF, německé DB, britské GWR nebo LNER, americký Amtrak nebo japonské JR Central. I když existuje v různých zemích množství národních průzkumů spokojenosti s dopravou, nejsou vždy zcela konzistentní. Nominovaní byli proto vybráni na základě informací ze sociální sítě X.

Hodnotila se úroveň celkové pozitivity

Tato sociální síť je ale často místem pro vyjádření negativní zpětné vazby. Podle informací z webu fóra se však při udělování nominací dával důraz zejména na úroveň celkové pozitivity s daným dopravcem. Musela být prokázána významná míra pozitivity v příslušných kategoriích a jasné shromáždění relevantních dat, které odrážejí pozitivní zkušenosti opravdových cestujících.

Soutěžilo se celkem v sedmi kategoriích. A to za nejlepší rezervační systém, za organizaci a vybavenost na stanicích, za služby na palubě, za služby pro cestující se speciálními potřebami, za nejlepší metro, pro nejlepšího autobusového dopravce a nakonec pro provozovatele s nejvyšší úrovní pozitivity ve všech oblastech.

Ocenění pro zaměstnance i závazek

Podle tiskové zprávy Českých drah je získání ceny World Passenger především prostředkem k dalšímu zvyšování kvality služeb. Ocenění zahrnuje různé aspekty podpory cestujících, včetně dostupnosti, přístupnosti, úsilí zaměstnanců, komfortu, kvality jídla i environmentálních dopadů.

„Světová cena cestujících za palubní servis je oceněním všech zaměstnanců Českých drah, kteří zajišťují příjemné cestování. Někteří z nich se bezprostředně podílejí na zajištění služeb na palubě vlaků, další se starají o přípravu souprav a služeb v zázemí a další skupina připravuje rozvoj a zlepšení služeb v našich vlacích. Získání ceny považuji za ocenění vysoké profesionality našeho personálu. Kvalitní zaměstnanci jsou největší devizou každé firmy. Cena je také oceněním nabídky služeb na palubě vlaků Českých drah, jako jsou palubní Wi-Fi síť, nabídka občerstvení od velkých restauračních vozů po ČD Minibar, zajištění služeb zábavně-informačních portálů, kvalita přepravy osob na vozíku anebo třeba organizace dopravy jízdních kol. Zároveň nás cena zavazuje k tomu, abychom naše služby dál rozvíjeli a poskytovali na vysoké úrovni,“ uvedl Michal Krapinec, předseda představenstva a generální ředitel Českých drah.

 Ocenění má být také odměnou všem zaměstnancům, kteří se služby snaží poskytovat.

Tagy

Speciály

Kudy kráčel zločin
Tajnosti slavných