foto: Jan Svoboda, PrahaIN.cz/Auto značky Škoda
Společnost AURES Holdings, která je provozovatelem největších tuzemských autocenter AAA AUTO a Mototechna vytvořila na základě svých prodejů typické české zákaznice a poukázala na jejich preference, s pohledu nákupu osobního automobilu.
Z celkového prodeje osobních automobilů tvoří ženy zhruba 30 procent zákazníků. Specifickou skupinu pak tvoří ženy – matky. Podle statistik sítě autocenter se v populaci maminek - řidiček těší největší oblibě benzinové automobily s manuální převodovkou v provedení kombi, MPV a SUV, které tvoří téměř 60 procent.
České matky potkáte na silnicích nejčastěji ve vozech značky Škoda (26 procent), Volkswagen (12 procent) a Hyundai (8 procent). Ženy, které mají ve vozech malé ratolesti, dávají stále přednost praktičnosti a hlavně bezpečnosti před komfortem a stylem. Jedním z důležitých faktorů při výběru novějšího vozu je velikost kufru a s ohledem na aktuální růst cen pohonných hmot průměrná spotřeba. Podle statistik provozovatele sítě autocenter AAA AUTO české ženy preferují benzinové motory (58 procent). 23 procent z nich preferuje automatickou předovku.
Automatická převodovka je stále oblíbenější
„Automatická převodovka je stále oblíbenější napříč celou naší zákaznickou strukturou. V případě maminek je tento podíl ještě daleko vyšší, protože poskytuje větší komfort a bezpečnost při jízdě, kdy vás každou chvíli rozptylují děti. Přitom ještě před pěti lety si automat vybíralo sotva 10 procent maminek,“ uvedla v tiskovém prohlášení generální ředitelka AAA AUTO Karolína Topolová
Psali jsme
Aktuální ceny paliv, nervozita spojená s inflací a zdražováním vede řadu lidí k optimalizaci svých financí. Řada z nich pochopila, že vlastnit…
„V případě typu karoserie u zákaznic obecně stále vládne hatchback, ale jeho popularita od roku 2016 klesla ze 48 % na třetinu. Ženy s dětmi preferují kombi, MPV a čím dál více nám narůstá prodej vozů i v segmentu SUV, kterých se této skupině zákazníků prodalo letos již více než za celý rok 2016. Maminky kladou mnohem větší důraz na celkovou bezpečnost a bytelnost vozu,“ poznamenala Topolová. Z modelů automobilů je u maminek nejoblíbenější Škoda Fabia, Škoda Octavia a VW Passat.
Nezávislost a módní doplněk
Odlišné preference při pořizování vozu mají začínající řidičky. Pro ty je charakteristické vnímání automobilu především jako flexibilního dopravního prostředku a zároveň symbolu určité nezávislosti. Takové ženy si častěji vybírají menší vozy s nižším obsahem motoru, jejichž výhodou je celkově nižší spotřeba paliva a snazší manévrování, například při parkování v centru měst či podzemních garáží.
„Mladé řidičky si ze 47 procent vybírají praktické hatchbacky, ale ještě více u nich roste zájem o SUV. Letos jsme ženám do 25 let prodali jen za první čtyři měsíce již o 22 procent SUV více než za celý rok 2020. Například manuální převodovku si ale stále pořizuje jen necelých 16 procent z nich. Přestože jsou ženy obecně při výběru automobilů velmi pragmatické, čím jsou mladší, tím více při výběru automobilu zohledňují i módnost a například barvu vozu,“ doplnila v tiskovém prohlášení Topolová.
Psali jsme
Podjezd Mánesova mostu a rozšíření cyklostezky s označením A2. To jsou dva hlavní projekty z pohledu cyklodopravy, které ukrojí největší část…
Psali jsme
VIDEO Začátek června bude významný pro všechny příznivce kolejových vozidel, lidově řečeno pro „šotouše“. Správa železnic v úterý na svém webu…