Chtěli by „babolep“, ale kupují „ovce.“ Pro jaké vozy si chodí muži do autobazarů?

19. 06. 202209:48
Chtěli by „babolep“, ale kupují „ovce.“ Pro jaké vozy si chodí muži do autobazarů?
foto: Patrik Pašek, PrahaIN.cz/Velorex, neboli prchající stan. I toto vozítko bylo svého času oblíbené

Všichni muži mají preferovaný typ žen, oblíbenou značku oblečení, oblíbené jídlo, ale také oblíbené vozidlo. Největší prodejce ojetých aut na našem trhu přiznal, pro jaké auto si chodí muži do autobazarů nejčastěji.

Pryč jsou doby, kdy si automobil mohli pořídit jen ti nejmovitější. Dnes je pro nás auto něco tak běžného, jako třeba mobilní telefon. Za mnoho let vývoje navíc automobilky značně rozšířili portfolio typů vozidel a rozhodně je momentálně z čeho vybírat.

Vývoj trhu ojetých vozů za uplynulá tři desetiletí byl navíc nejrychlejší za celou historii existence auta jako takového.

Značné modernizace se u nás dočkal v roce 1994, respektive v následujících letech, kdy si čeští zákazníci mohli začít pořizovat cenově dostupnou Škodu Felicia, která se spolu s Favoritem stala základem české mobility devadesátých let.

„Octavia, Oktávka, Ovce, Ovečka, Ofélie nebo Český sen“

Příchod modelu Octavia na trh v roce 1996 znamenal revoluci pro zákazníky, a to především z řad mužů. Octavie znamenala zlom ve vnímání ideálu rodinného vozu, který vlastně trvá dodnes.

Velmi brzy se tento model stal nejoblíbenější ojetinou právě u silnějšího pohlaví vůbec. Jen u největšího prodejce s ojetými vozy si každoročně koupí 3-4 tisíce mužů právě Octavii.

Není proto překvapením, že nejoblíbenější pánskou značkou je tuzemská Škodovka. Každoročně si v posledních několika letech pro tuto značku k největšímu prodejci ojetých vozů 7-10 tisíc mužských zákazníků. Například v roce 2018 se škodovkou odjíždělo 30 procent mužů. Uvedli v tiskovém prohlášení zástupci prodejce AAA AUTO.

Rozmach vozů SUV

Historie sportovně užitkových vozidel (SUV) se začala psát v roce 1935. První SUV na světě byl Chevrolet Suburban. První SUV s technikou Škoda pak vzniklo už před 56 lety. Exotická Škoda Trekka je dnes raritou.

V současnosti je situace v segmentu SUV naprosto jiná. Jejich obliba v případě ojetých vozů za poslední 3 desetiletí raketově roste, a to zejména u mužů. Důkazem je posledních 6 let, kdy, až na jednu výjimku, jejich prodeje stále stoupají. Zatím, co v roce 2016 jich mužští zákazníci prodejce AAA AUTO nakoupili 10 procent, v roce 2021 to dvojnásobek, a to 20 procent ze všech aut prodaných mužům.

„A máš to v tédéíčku?“

Nejoblíbenější barvou u mužů je dlouhodobě stříbrná. V těsném závěsu za ní se drží modrá a černá. Muži upřednostňují zhruba pětkrát častěji automatickou převodovku před manuální. A paliva? Během posledních šesti let je situace téměř vyrovnaná. Muži si za toto období zakoupili 49,3 procenta vozů poháněných benzínem, 50,5 procenta pak zvolilo naftu. Zbytek připadal na alternativní paliva.

Tagy

Speciály

Kudy kráčel zločin
Tajnosti slavných