„Co se dělo v pondělí, jsme nezažili,“ shodli se pražští řidiči. V úterý bylo ještě hůř

01. 10. 202417:01
„Co se dělo v pondělí, jsme nezažili,“ shodli se pražští řidiči. V úterý bylo ještě hůř
foto: PrahaIN.cz/Úterý 1. 10. 2024 směrem na Chodov

PrahaIN.cz si už v pondělí dopoledne všimla velmi hustého provozu v hlavním městě. Ten se ovšem netýkal jen hlavních tahů, ale i často zcela průjezdných tras.

Vybrali jsme si proto čtyři cesty, které absolvujeme pravidelně a kde bývá dojezd do cílové destinace v rozmezí od pěti do dvaceti minut.

Požádali jsme rovněž dva spolupracovníky, kteří bydlí v okrajových částech města, aby změřili cestu do zaměstnání jak v pondělí, tak v úterý. I druhý pracovní den tohoto týdne totiž přinesl řadu svízelných situací a místy nekonečných kolon.

V pondělí odpoledne jsme nejprve vyjeli ze Zeleného pruhu směrem k obchodnímu centru Novodvorská. Jízda automobilem trvá většinou osm až deset minut. V pondělí odpoledne zabrala osmatřicet minut. Kolony byly ve všech směrech a na podjezdu Jižní spojky u krčského zámku Chateau St. Havel nešlo pokračovat do ulice Sulická, jelikož provoz zde byl naprosto paralyzovaný. Totéž se opakovalo na křižovatce ulic Štúrova a Zálesí. Auta byla naprosto všude.

Byl tak prostor i na krátké rozhovory se stojícími šoféry. Všichni si povzdychli, že to ještě nezažili.

Vybrané trasy:

  • Křeslice směrem Chodov: obvykle 25 minut, v úterý 70 minut
  • Zelený pruh - Novodvorská: obvykle 7 minut, v pondělí 38 minut
  • Vinohradská - IKEM, Vídeňská: obvykle 17 minut, v pondělí přes hodinu
  • Táborská (radnice) - Vyskočilova: obvykle 9 minut, v pondělí 41 minut
  • Benešovská - Stodůlky: obvykle 30 minut, v pondělí 70 minut

 

Jedna kolona za druhou

Další trasu jsme podnikli z Vinohradské (od obchodního centra Flora) do IKEMu. Jeli jsme přes Nusle směrem na Vídeňskou. První kolaps nastal v pondělí odpoledne u Brumlovky. Z Michelské ulice nešlo odbočit do ulice Vyskočilova. Autobusy zde stály v křižovatce a projet po hlavní nám zabralo šest minut. Vyskočilova ulice stála kompletně až k Budějovické. Pravý pruh byl obsazený za sebou seřazenými prostředky městské hromadné dopravy.

Další kolaps jsme zažili na Vídeňské, kde nešlo hovořit ani o jízdě krokem. Opět všechno stálo. Z plánovaného času sedmnácti minut jsme se dostali na pětapadesát minut.

Třetí pondělí trasa vedla z Táborské ulice v Nuslích na již zmíněnou Brumlovku. Ani tato cesta nebývá nijak vytížená a obvykle se z jednoho bodu do druhého dostaneme do deseti minut. V pondělí to trvalo jednačtyřicet minut. Pozdě odpoledne stála už v obou pruzích také Michelská.

Vídeňská v pondělí 30. 9. 2024 kompletně stála. Foto: PrahaIN.cz

Stála celá Jižní spojka

Spolupracovník serveru PrahaIN.cz jel v pondělí v 18:30 trasu Benešovská - Stodůlky. Z třiceti pěti minut to trvalo sedmdesát minut.

V úterý ráno náš druhý korespondent vyjel od Křeslic směrem na Chodov. „Běžně jezdím tak pětadvacet minut. V úterý kolem deváté jsem to jel sedmdesát minut. Na dálnici byla nehoda, takže všichni hledali objízdné trasy. Na tomto konkrétním místě si podobný shluk aut za poslední měsíce nepamatuji. Z protisměru to šlo, do města to vůbec nejelo,“ popsal.

Další problémy byly v úterý dopoledne také ve Strašnicích, na pražské magistrále, Jižní spojce, na území Prahy 1, na Libuši v obou směrech i na Barrandovském mostě.

Jak nám sdělil čtenář Pavel Čermák, který jel z Mladé Boleslavi do Příbrami, jízda mu trvala přes dvě a půl hodiny. „Stála Jižní spojka, stál výjezd z hradecké dálnice, stál Barrandovský most a špatně se jelo až do té Příbrami,“ uvedl.

Libuš stála také. Foto: PrahaIN.cz

Tagy

Speciály

Kudy kráčel zločin
Tajnosti slavných